Winczura Barbara (1969- )
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(5)
Forma i typ
Książki
(4)
Publikacje naukowe
(4)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(5)
Placówka
Biblioteka Główna - Wypożyczalnia
(5)
Autor
(Li)
(3493)
Sekuła Aleksandra
(2469)
(2266)
Kozioł Paweł
(2013)
Kotwica Wojciech
(782)
Winczura Barbara (1969- )
(-)
Kowalska Dorota
(664)
Kochanowski Jan
(469)
Pankanin Piotr
(406)
Krzyżanowski Julian
(347)
Konopnicka Maria
(315)
Otwinowska Barbara
(309)
Trzeciak Weronika
(262)
Boy-Żeleński Tadeusz
(238)
Leśmian Bolesław
(233)
Krasicki Ignacy
(229)
Chojnacka Marietta
(212)
Goliński Zbigniew
(201)
L.S
(199)
Dug Katarzyna
(198)
Baczyński Krzysztof Kamil
(194)
(pp)
(178)
Lida Robert
(173)
(ls)
(168)
Jachowicz Stanisław
(159)
(em)
(156)
(RŚ)
(152)
Fabianowska Małgorzata
(148)
Zarawska Patrycja
(145)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(139)
Lech Justyna
(138)
Bór Maciej
(136)
Kuchna Anna
(136)
Roberts Nora (1950- )
(136)
Steel Danielle (1947- )
(133)
Rolando Bianka
(131)
Mickiewicz Adam
(129)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(129)
Skaza Leszek
(122)
Czechowicz Józef
(119)
Chotomska Wanda (1929-2017)
(115)
Eichler Maria
(113)
Sztandera Lucyna
(111)
Liebert Jerzy
(105)
Rybacka B
(105)
Tkaczyszyn-Dycki Eugeniusz
(102)
Napierski Stefan
(101)
Słowacki Juliusz
(101)
Dorawa Jan
(99)
(pw)
(98)
Pawlikowska-Jasnorzewska Maria
(96)
Christie Agatha (1890-1976)
(95)
Jakubowski Łukasz
(93)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(92)
Orzeszkowa Eliza
(91)
Wilczek Piotr
(90)
Kraszewski Józef Ignacy
(87)
Miciński Tadeusz
(87)
Przerwa-Tetmajer Kazimierz
(87)
Asnyk Adam
(86)
Bogdziewicz Monika
(84)
Stanecka Zofia (1972- )
(80)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(79)
Sekuła Elżbieta
(79)
(MAR)
(78)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(78)
Baudelaire Charles
(77)
Głowińska Anita
(77)
(mb)
(76)
Fiałkowski Tomasz
(76)
Kasprowicz Jan
(75)
Kosińska Aleksandra
(75)
Mazan Maciejka
(75)
Webb Holly
(75)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(75)
Kapłon Adam
(74)
Maliszewski Karol
(74)
(sl)
(73)
Kornhauser Julian
(72)
Chmielewska Joanna (1932-2013)
(71)
Supeł Barbara
(71)
Syrokomla Władysław
(70)
Kozłowski Mikołaj
(69)
Kwiatkowska Katarzyna
(69)
Mróz Remigiusz (1987- )
(69)
Środecki Robert
(69)
King Stephen (1947- )
(68)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(68)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(68)
Ludwiczak Bolesław
(66)
Lange Antoni
(65)
Szal Marek
(65)
Disney Walt
(64)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(64)
Fabisińska Liliana (1971- )
(63)
Krentz Jayne Ann (1948- )
(63)
Meyer Anne Marie (1959- )
(62)
Widmark Martin (1961- )
(62)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(61)
Gawryluk Barbara (1957- )
(61)
Grabowski Jacek
(61)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(4)
Odbiorca
Psycholodzy
(2)
Studenci
(2)
Fizjoterapeuci
(1)
Lekarze
(1)
Logopedzi
(1)
Pedagodzy
(1)
Terapeuci
(1)
Temat
Dziecko z niepełnosprawnością
(3)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(3)
Dziecko chore
(2)
Autyzm
(1)
Choroby genetyczne
(1)
Choroby metaboliczne
(1)
Diagnoza
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko przewlekle chore
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Mukowiscydoza
(1)
Nowotwór
(1)
Psychologia
(1)
Psychoterapia
(1)
Toczeń rumieniowaty
(1)
Zespół ADHD
(1)
Zespół Downa
(1)
Gatunek
Podręcznik
(2)
Publikacje naukowe
(1)
Dziedzina i ujęcie
Medycyna i zdrowie
(2)
Psychologia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
5 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Książka została przygotowana przez specjalistów różnych dziedzin – lekarzy, psychologów, pedagogów, logopedów, fizjoterapeutów. Przybliża wiele zagadnień, przede wszystkim diagnozę i terapię zaburzeń rozwojowych, głównie o podłożu genetycznym i metabolicznym, nieznane, rzadkie choroby wieku dziecięcego lub rozpoczynające się w dzieciństwie, nieprawidłowości rozwojowe i choroby, które prowadzą do niepełnosprawności. Poruszana w książce problematyka jest obszerna i oparta o aktualne badania naukowe oraz obowiązującą literaturę przedmiotu. Może stanowić źródło wiedzy dla studentów pedagogiki, psychologii, fizjoterapii i medycyny.
Książka została przygotowana przez specjalistów różnych dziedzin – lekarzy, psychologów, pedagogów, logopedów, fizjoterapeutów. Przybliża wiele zagadnień, przede wszystkim diagnozę i terapię zaburzeń rozwojowych, głównie o podłożu genetycznym i metabolicznym, nieznane, rzadkie choroby wieku dziecięcego lub rozpoczynające się w dzieciństwie, nieprawidłowości rozwojowe i choroby, które prowadzą do niepełnosprawności. Poruszana w książce problematyka jest obszerna i oparta o aktualne badania naukowe oraz obowiązującą literaturę przedmiotu. Może stanowić źródło wiedzy dla studentów pedagogiki, psychologii, fizjoterapii i medycyny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 616, Magazyn 71752 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1. Psychospołeczne aspekty przewlekłej choroby somatycznej dziecka - perspektywa ekologiczna; 2. Przewlekła choroba dziecka w aspekcie realizacji zadań życiowych jednostki i rodziny; 3. Wpływ przewlekłej choroby dziecka na funkcjonowanie w roli ojca; 4. Alergia pokarmowa u dzieci - przyczyny, objawy i skutki; 5. Mukowiscydoza - obawy i nadzieje; 6. Wybrane zagadnienia psychosomatyczne w nieswoistych zapaleniach jelit u dzieci; 7. Problemy psychospołeczne i medyczne dzieci z zespołem Downa w procesie wczesnej interwencji w świetle piśmiennictwa i własnych badań naukowych; 8. Wybrane aspekty funkcjonowania dziecka chorego na toczeń rumieniowaty układowy; 9. Dzieci i młodzież z chorobą nowotworową - wybrane zagadnienia; 10. Zespół Gillesa de la Tourette'a - obraz kliniczny zaburzeń i ich wpływ na funkcjonowanie dziecka; 11. Neuropsychologiczne aspekty nadpobudliwości psychoruchowej u dzieci; 12. Dziecko nadpobudliwe psychoruchowo. Dylematy diagnostyczne; 13. Mała Mulan - historia dziewczynki, której nikt nie rozumiał...Wpływ procesu chorobowego na pojawienie się symptomów zaburzeń związanych z lękiem społecznym; 14. Dziecko chore na złość. Studium indywidualnego przypadku małej Eris; 15. Zaburzenia biorozwojowe u dziecka z wadą słuchu; 16. Zaburzenia emocjonalne dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym jako pierwotne i wtórne skutki uszkodzenia mózgu; 17. Jak funkcjonuje mózg dzieci z autyzmem? Neurobiologiczne ścieżki zaburzeń autystycznych; 18. Piętno cierpienia. Choroby u dzieci głęboko wielorako niepełnosprawnych; 19. Dziecko niedostosowane społecznie wobec choroby; 20. Aspekty kliniczne i psychologiczne zaburzeń karmienia u niemowląt i małych dzieci; 21. Od jedzenia do mówienia . Problemy związane z karmieniem dziecka chorego; 22. Choroby uwarunkowane genetycznie a wspomagające i alternatywne sposoby porozumiewania się; 23. Profilaktyka prozdrowotna wobec uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w Zasadniczej Szkole Zawodowej nr 14 przy SOSW nr 11 we Wrocławiu; 24. Empatia - wspieranie rozwoju czy wyręczanie? Praca nauczyciela małego dziecka w grupach integracyjnych. [AW]
Publikacja została pomyślana w taki sposób, aby mogli z niej skorzystać zarówno specjaliści, jak i ci, którzy nimi nie są. Na początku znajdziemy w książce treści ogólnie traktujące tematykę choroby dziecięcej o skomplikowanym przebiegu. W dalszej części publikacji dokonano szczegółowej analizy wybranych jednostek chorobowych (m. in. mukowiscydoza, nieswoiste zapalenie jelit, zespół Downa, toczeń rumieniowaty układowy, choroba nowotworowa, zespół Gillesa de la Tourette’a, nadpobudliwość psychoruchowa, lęki społeczne, wada słuchu, uszkodzenia mózgu, autyzm) oraz zaproponowano konkretne oddziaływania wobec chorych dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 616 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prezentowana publikacja zawiera przegląd metod, technik i narzędzi pozwalających na zdiagnozowanie dysfunkcyjności rozwoju dziecka w różnych obszarach życia, będąc jednocześnie wprowadzeniem w problematykę oddziaływań terapeutycznych w różnego typu nieprawidłowościach. Przedstawione propozycje nie są gotowymi receptami na rozwiązanie wszystkich problemów dzieci z zaburzeniami w rozwoju, jednak mogą być inspiracją dla planowania i realizowania działań wspomagających prawidłowy rozwój.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 616 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wczesna interwencja logopedyczna to kolejny tom z serii podręczników akademickich Logopedia XXI Wieku. W ostatnich latach nastąpił wzrost zainteresowania problematyką wczesnej interwencji logopedycznej, czego jedną z przyczyn stały się regulacje prawne, stwarzające możliwości zatrudniania logopedów, specjalizujących się w diagnozie i terapii dziecka od okresu noworodkowego. Przygotowana pozycja jest kierowana do osób, które tematyką tą są zainteresowane i chciałyby poszerzyć swoją wiedzę na temat etiologii zaburzeń rozwojowych, ich charakterystyki oraz przebiegu, a także metod pracy stosowanych w szeroko pojętej terapii tej najmłodszej grupy logopedycznych podopiecznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 373 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Komunikacja jest fundamentem - przypomina nam w Przedmowie prof. Krystyna Ferenz. Czy rzeczywiście trzeba nam o tym przypominać? Czy w czasach, gdy wszystkie dziedziny życia podporządkowane są ściśle wymogowi szybkiej i skutecznej komunikacji, potrzebne są jeszcze powroty do podstaw? Okazuje się, że tak. Komunikacja, sprowadzona do swych fundamentów, a więc języka i towarzyszących mu kodów, nie jest tylko sposobem na wyrażenie/przekazanie informacji. Tkwiące w języku czy komunikacji możliwości stanowią bazę, nad którą nadbudowywana jest kultura i - szerzej - cywilizacja. Język jako źródło ikon i symboli, język jako zbiór norm i nakazów/zakazów, wreszcie - język jako odbicie doświadczeń pokoleniowych, staje się podstawową tkanką tradycji i przekazu kulturowego, niezbędnych do określenia własnej tożsamości oraz odnalezienia swego miejsca w wybranej społeczności. Jeśli więc z jakichkolwiek przyczyn rozwój umiejętności komunikacyjnych zostanie zakłócony, zaburzeniu ulega cała osobowość, co skazuje jednostkę na społeczne wyobcowanie - i tu bije źródło, z którego powstała najnowsza książka doktor Winczury, stanowiąca wyraz troski o dzieci, które z racji różnego rodzaju zaburzeń mają utrudniony proces przyswajania reguł komunikacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.922.7/.8 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej