Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(5)
Forma i typ
Książki
(5)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Dostępność
dostępne
(4)
wypożyczone
(1)
Placówka
Biblioteka Główna - Wypożyczalnia
(5)
Autor
Ogrodzka-Mazur Ewa
(5)
Szuścik Urszula
(5)
Zalewska-Bujak Małgorzata
(2)
Gajdzica Anna
(1)
Oleksy Jadwiga
(1)
Szafrańska-Gajdzica Anna
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(5)
Odbiorca
Studenci
(2)
Temat
Metody nauczania
(4)
Nauczanie początkowe
(4)
Wychowanie przedszkolne
(4)
Nauczyciele
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Szkoły
(1)
Uczenie się
(1)
Uczniowie
(1)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(1)
Wychowanie do wartości
(1)
Gatunek
Podręcznik
(5)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
5 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Prezentowany tom składa się z czterech części. W pierwszej – noszącej tytuł Konteksty teoretyczne – Czytelnicy mogą znaleźć autorskie propozycje dotyczące edukacji małego dziecka. Zwraca się w nich uwagę m.in. na relacje między zaleceniami płynącymi z teorii (czy – szerzej – wiedzy) pedagogicznej, poczynaniami w zakresie polityki oświatowej i praktyką edukacyjną w zakresie kształcenia i wychowania małych dzieci w naszym kraju. Właśnie te relacje w znacznej mierze wyznaczają współcześnie zadowolenie i/lub niezadowolenie z edukacji oraz oddziałują na społeczne oczekiwania wobec poczynań władz oświatowych, nauczycieli, grup społecznych decydujących o kondycji edukacji dzieci. Mają temu służyć również działania Ministerstwa Edukacji Narodowej, które powołało zespół ekspertów do opracowywania nowych podstaw programowych wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Magazyn 63891, 373 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Praca składa się z trzech części. Część pierwsza jest zatytułowana Potrzeby a możliwości małego dziecka, na którą składa się 10 tekstów. W opracowaniu Bożeny Muchackiej, omówiono zagadnienie indywidualnych potrzeb i możliwości dziecka w procesie wychowawczym i edukacyjnym w odniesieniu do opinii współczesnych ekspertów edukacji, którzy podejmują temat wychowania uczestniczącego, sytuują na pierwszym planie zagadnienie dobra wspólnego oraz rozwijanie umiejętności współpracy i współdziałania. Z kolei Gabriela Kapica, Zuzanna Zbróg, Ewa Jędrzejowska i Gabriela Kryk omówiły zagadnienie rozwoju, kształtowania i kształcenia umiejętności czytania i pisania dzieci. Zagadnienie percepcji, recepcji, rozwoju umiejętności matematycznych dzieci
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 373 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 373 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna - Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 373 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Spis treści: 1. Współczesna szkoła jako "kultura ucząca się". Gabriela Kapica, Szkoła i nauczyciel w organizowaniu środowiska uczenia się młodszych uczniów; Małgorzata Zalewska-Bujak, Szkoła - miejsce rozwoju czy narzędzie reprodukcji struktur społecznych?; Jolanta Bonar, Szkoła jako środowisko blokujące potencjał twórczy uczniów; Simona Hendrychová, Vlastní hodnocení školy; Alena Doušková, Moderné prístupy k hodnoteniu edukačných výsledkov žiakov na primárnom stupni školy. 2. Uczeń w środowisku szkoły - motywy poznawania świata i uczenia się. Celestyna Grzywniak, Diagnozowanie dojrzałości neuropsychologicznej do szkolnego uczenia się dzieci sześcio- i siedmioletnich; Ewa Kochanowska, Emocjonalno-społeczny kontekst procesu uczenia się języka jako narzędzia poznania i komunikacji przez dziecko w wieku wczesnoszkolnym; Agnieszka Dłużniewska, Izabella Kucharczyk, Realizacja idei integracji i edukacji włączającej w procesie wychowania i kształcenia dzieci z uszkodzeniami słuchu i wzroku; Gabriela Piechaczek-Ogierman, Samoocena uczniów związana z wyglądem. 3. Konstruowanie wiedzy w szkole : dotychczasowe doświadczenia, typowe przejawy praktyki, propozycje rozwiązań. Małgorzata Gil, Kształcenie dzieci utalentowanych. Przegląd badań dotyczących praktyki w szkołach kanadyjskich; Karolina Skarbek, Dzieci uzdolnione matematycznie na początku nauki szkolnej; Renata Reclik, Zadania problemowe we wczesnoszkolnej edukacji matematycznej; Ernest Zawada, Aspekty edukacyjne i wychowawcze kształcenia plastycznego dzieci; Maciej Kołodziejski, Aktywne uczenie się muzyki w pedagogice Edwina E. Gordona; Anna Stawecka, Terapeutyczne walory muzyki w aktywizacji dzieci w wieku wczesnoszkolnym. 4. Nauczyciel w środowisku szkoły - nabywanie wiedzy i doświadczenie pedagogiczne. Simoneta Babiaková, Možnosti a výzvy evalvácie učiteľa primárneho vzdelávania; Mariana Cabanová, Diagnostická kompetencia ako súčasť kompetenčného profilu a profesijného štandardu učiteľa; Tatiana Kłosińska, Osiągnięcia twórcze w samoocenie nauczycieli kształcenia wczesnoszkolnego; Elżbieta Marek, Kształcenie nauczycieli wczesnej edukacji - teraźniejszość i przyszłość; Justyna Miko-Giedyk, Przygotowanie nauczycieli do pracy z uczniem w szkole wiejskiej w kontekście wyrównywania szans edukacyjnych; Anna Buła, Znaczenie praktyki dla budowania doświadczenia i wiedzy pedagogicznej u kandydatów do zawodu nauczyciela wczesnej edukacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 373 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej