Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(6)
Forma i typ
Książki
(6)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(7)
Placówka
Biblioteka Główna - Wypożyczalnia
(6)
Filia Miejska- Wypożyczalnia
(1)
Autor
Klaczak Marzena
(1)
Majewicz Piotr
(1)
Naprawa Renata
(1)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(1)
Olechowska Agnieszka
(1)
Paszkiewicz Aneta
(1)
Stawska Jadwiga
(1)
Szuścik Urszula
(1)
Tanajewska Alicja
(1)
Zabłocki Kazimierz Jacek
(1)
Zalewska-Bujak Małgorzata
(1)
Łobacz Małgorzata
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Odbiorca
Nauczyciele
(2)
Studenci
(2)
Pedagodzy specjalni
(1)
Temat
Kobieta
(1352)
Opowiadanie dziecięce polskie
(1271)
Polska
(1039)
Powieść młodzieżowa polska
(985)
Rodzina
(855)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(-)
Przyjaźń
(842)
Miłość
(777)
Inwestycje
(687)
Literatura polska
(609)
Tajemnica
(583)
Nastolatki
(560)
Śledztwo i dochodzenie
(558)
Pamiętniki polskie
(536)
Przestępczość
(509)
Zabójstwo
(498)
Wywiad
(466)
Relacje międzyludzkie
(445)
Poezja dziecięca polska
(432)
Zwierzęta
(427)
Opowiadanie polskie
(406)
Jubileusz
(405)
Poezja regionalna
(399)
Dziewczęta
(398)
Rodzeństwo
(387)
Sekrety rodzinne
(370)
II wojna światowa (1939-1945)
(357)
Historia
(313)
Wydawnictwa popularne
(301)
Powieść dziecięca polska
(296)
Wojna 1939-1945 r.
(291)
Służba zdrowia
(290)
Policjanci
(289)
Uczucia
(289)
Drogi
(284)
Dzieci
(275)
Muzyka
(270)
Małżeństwo
(269)
Boże Narodzenie
(264)
Wydawnictwa dla dzieci
(255)
Język polski
(254)
Żydzi
(250)
Dziecko
(246)
Opowiadanie dziecięce amerykańskie
(243)
Biografie
(238)
Powieść młodzieżowa angielska
(231)
Uczniowie
(230)
Życie codzienne
(230)
Psy
(224)
Osoby zaginione
(219)
Literatura
(216)
Opowiadanie dziecięce angielskie
(213)
Ludzie a zwierzęta
(209)
Droga
(205)
Trudne sytuacje życiowe
(203)
Władcy
(202)
Powieść dziecięca angielska
(200)
Uprowadzenie
(200)
Matki i córki
(196)
Chłopcy
(195)
Wojsko
(194)
Wychowanie w rodzinie
(194)
Remont
(193)
Magia
(192)
Arystokracja
(190)
Koncert
(189)
Publicystyka polska
(187)
Relacja romantyczna
(183)
Kultura
(178)
Wakacje
(177)
Biblioteka Publiczna im. J. Iwaszkiewicza w Sępólnie Krajeńskim
(176)
Kradzież
(176)
Poezja
(175)
Sztuka
(175)
Podróże
(174)
Prawo
(173)
Poszukiwania zaginionych
(172)
Wychowanie
(167)
Dziennikarze
(166)
Przestępczość zorganizowana
(166)
Wieś
(166)
Piłka nożna
(161)
Wybory życiowe
(160)
Zdrada
(160)
Pisarze polscy
(153)
Powieść młodzieżowa niemiecka
(152)
Ochrona środowiska
(151)
Koty
(149)
Urząd Miejski w Sępólnie Krajeńskim
(148)
PRL
(146)
Warszawa
(146)
Dojrzewanie
(145)
Wypadek
(145)
Seryjni zabójcy
(143)
Filozofia
(142)
Zemsta
(142)
Zakochanie
(140)
Rolnictwo
(136)
Młodzież
(135)
Wystawa
(135)
Turystyka
(133)
Gatunek
Poradniki dla nauczycieli
(2)
Opracowanie
(1)
Podręcznik
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Poradnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(5)
6 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; nr 451)
ISSN 0239-6025 odnosi się do poprz. tytułu serii: Prace Monograficzne Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Krakowie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 376/378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Praca składa się z trzech części. Część pierwsza jest zatytułowana Potrzeby a możliwości małego dziecka, na którą składa się 10 tekstów. W opracowaniu Bożeny Muchackiej, omówiono zagadnienie indywidualnych potrzeb i możliwości dziecka w procesie wychowawczym i edukacyjnym w odniesieniu do opinii współczesnych ekspertów edukacji, którzy podejmują temat wychowania uczestniczącego, sytuują na pierwszym planie zagadnienie dobra wspólnego oraz rozwijanie umiejętności współpracy i współdziałania. Z kolei Gabriela Kapica, Zuzanna Zbróg, Ewa Jędrzejowska i Gabriela Kryk omówiły zagadnienie rozwoju, kształtowania i kształcenia umiejętności czytania i pisania dzieci. Zagadnienie percepcji, recepcji, rozwoju umiejętności matematycznych dzieci
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 373 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Specjalne potrzeby edukacyjne / Agnieszka Olechowska. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2016. - 324, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
Książka Agnieszki Olechowskiej to interdyscyplinarne kompendium wiedzy o specjalnych potrzebach edukacyjnych, przydatne nauczycielom i innym profesjonalistom, rodzicom oraz studentom przygotowującym się do pracy w przedszkolu i w szkole. Autorka omówiła w niej teorię oraz praktykę kształcenia dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, odwołując się do polskich realiów, procedur oraz obowiązujących regulacji prawnych. Nakreśliła nowe kierunki rozwoju systemu edukacji – uniwersalne projektowanie w edukacji oraz zarządzanie różnorodnością w szkole.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 376/378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Współczesna szkoła nastawiona jest w przeważającej mierze na przekazywanie wiedzy. Jej funkcja wychowawcza częstokroć realizowana jest niejako na marginesie, często przypadkowo. Szkoła stanowi dla dziecka bardzo ważne środowisko wychowawcze. Biorąc pod uwagę fakt, iż w Polsce istnieje usankcjonowany prawnie obowiązek szkolny, każdy przedstawiciel młodego pokolenia musi z tym środowiskiem mieć styczność. Co więcej, dużą część swojego młodego życia uczniowie spędzają właśnie w szkole. Dlatego też tak istotne jest właściwe funkcjonowanie tego środowiska, prowadzenie działalności wychowawczej i wywieranie pozytywnych ze społecznego punktu widzenia wpływów, zwłaszcza na tych uczniów, których środowisko wychowawcze, jakim jest rodzina, zawiodło bądź w niewystarczającym stopniu spełnia swoją wychowawczą i socjalizacyjną rolę. W przypadku dzieci w wieku szkolnym istotny wpływ odgrywa również grupa rówieśnicza szczególnie z tego względu, że w tym okresie pojawia się potrzeba izolacji od osób dorosłych a na jej miejsce przychodzi zapotrzebowanie na przebywanie wśród osób w zbliżonym wieku i o podobnych zainteresowaniach czy upodobaniach. Grupy rówieśnicze rządzą się określonymi prawami – dzielą dzieci na popularne i niepopularne, wyodrębniają przywódców i ich zwolenników. W przypadku dzieci odrzucanych, możemy mieć do czynienia z pewnymi negatywnymi konsekwencjami, jak społeczna izolacja, poczucie niekompetencji społecznej, a nawet nerwice czy zachowania przestępcze. Sytuacje takie można z całą pewnością zaobserwować w klasie szkolnej. Pamiętać należy, że z nieszczęśliwych dzieci wyrosną nieszczęśliwi dorośli dlatego też jak najwcześniej należy podjąć działania, aby udzielić im pomocy i wsparcia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 376/378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Książka zawiera cenne wskazówki dla nauczycieli pomocne w pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Zawarte zostały opisy deficytów rozwojowych z zakresu percepcji wzrokowej, słuchowej oraz motoryki małej i dużej. Znajdują się w niej propozycje metod pracy nauczycieli z uczniami z dysleksją rozwojową, trudnościami w czytaniu i pisaniu, dyskalkulią, zaburzeniami mowy, a także z dziećmi słabowidzącymi i słabosłyszącymi. W szerokim zakresie omówiono zagadnienia dotyczące podziału zdolności oraz cech charakteryzujących uczniów uzdolnionych. Opracowano przykładowe programy edukacji: polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej, plastycznej oraz programy wychowania fizycznego dla zdolnych uczniów edukacji wczesnoszkolnej. W treści książki znajduje się także charakterystyka dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym i znacznym z uwzględnieniem Indywidualnych Programów Edukacyjno-Terapeutycznych.
Książka zawiera cenne wskazówki dla nauczycieli pomocne w pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Zawarte zostały opisy deficytów rozwojowych z zakresu percepcji wzrokowej, słuchowej oraz motoryki małej i dużej. Znajdują się w niej propozycje metod pracy nauczycieli z uczniami z dysleksją rozwojową, trudnościami w czytaniu i pisaniu, dyskalkulią, zaburzeniami mowy, a także z dziećmi słabowidzącymi i słabosłyszącymi.W szerokim zakresie omówiono zagadnienia dotyczące podziału zdolności oraz cech charakteryzujących uczniów uzdolnionych. Opracowano przykładowe programy edukacji: polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej, plastycznej oraz programy wychowania fizycznego dla zdolnych uczniów edukacji wczesnoszkolnej.W treści książki znajduje się także charakterystyka dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym i znacznym z uwzględnieniem Indywidualnych Programów Edukacyjno-Terapeutycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 376/378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 376/378 (1 egz.)
Filia Miejska- Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej