Nauczyciele
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(106)
Forma i typ
Książki
(104)
Publikacje dydaktyczne
(42)
Poradniki i przewodniki
(26)
Publikacje naukowe
(18)
Publikacje fachowe
(14)
Proza
(10)
Publikacje popularnonaukowe
(5)
Audiobooki
(2)
Dramat (rodzaj)
(1)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Pliki i bazy danych
(1)
Dostępność
dostępne
(108)
wypożyczone
(8)
Placówka
Biblioteka Główna - Wypożyczalnia
(93)
Oddział dla dzieci- Wypożyczalnia
(10)
Filia Miejska- Wypożyczalnia
(13)
Autor
Maksymowicz-Hamann Jowita
(9)
Bonilla Rocio (1970- )
(8)
Punset Elsa (1964- )
(8)
Paszkiewicz Aneta
(3)
Sawiński Julian Piotr (1951- )
(3)
Vopel Klaus W. (1940- )
(3)
Bartosik Jolanta
(2)
Czajer Włodzimierz
(2)
Goldstein Arnold P
(2)
Grudziewska Ewa
(2)
Korczyński Stanisław (1940- )
(2)
Kołakowski Artur
(2)
Malcher Rita
(2)
McGinnis Ellen
(2)
Pufal-Struzik Irena
(2)
Rybski Jarosław
(2)
Łubkowska Agnieszka
(2)
Aleksandrowicz-Obzejta Karolina
(1)
Alloway Tracy Packiam
(1)
Alochno-Janas Anna
(1)
Andrzejewska Anna (pedagog)
(1)
Arcelus Jon
(1)
Attwood Tony (1952- )
(1)
Bednarska Natalia
(1)
Blakemore Sarah-Jayne
(1)
Bogdanowicz Marcin
(1)
Bonner Sebastian
(1)
Borecka-Biernat Danuta
(1)
Borzucka-Sitkiewicz Katarzyna
(1)
Butenko Bohdan
(1)
Bystrzanowska Maria
(1)
Bąbel Przemysław (1977- )
(1)
Carr Alan
(1)
Chrąściel Katarzyna
(1)
Cialdini Robert B. (1945- )
(1)
Cichy Elżbieta
(1)
Cieślikowska Agnieszka
(1)
Cousins Lynn
(1)
Czajkowska Agata
(1)
Dmitruk Urszula (literatura dla dzieci)
(1)
Drewecka Anna
(1)
Dymara Bronisława (1932-2013)
(1)
Dziewięcka Ewa
(1)
Dąbkowska Monika (pedagog)
(1)
Dąbkowski Mirosław R
(1)
Edwards Allison
(1)
Edwards Clifford H
(1)
Filipiak Ewa (pedagog)
(1)
Gaś Zbigniew Bronisław (1952- )
(1)
Gebauer Karl (1939- )
(1)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(1)
Gubała Magdalena (1982- )
(1)
Gudro Maria (1946- )
(1)
Gudro-Homicka Maria
(1)
Guerin Suzanne
(1)
Gąsienica Gabriela
(1)
Gąstoł Agnieszka
(1)
Healey Jane M
(1)
Hennessy Eilis
(1)
Herdtweck Waltraud
(1)
Jackowska Marta Magdalena
(1)
Jastrun Daniel
(1)
Jałowiec-Sawicka Magdalena
(1)
Jegier Aneta
(1)
Jerzak Marta
(1)
Jodzis Daria
(1)
Juczyński Zygfryd
(1)
Kazimierczak Maria
(1)
Kierzkowska Małgorzata (pedagog)
(1)
Kleszcz Ewa
(1)
Klimek-Michno Katarzyna
(1)
Konopczyński Marek (1956- )
(1)
Konstanty Ignaciuk Barbara
(1)
Korczak Janusz (1878?-1942)
(1)
Kovach Robert
(1)
Kozak Stanisław (psycholog)
(1)
Kozdroń Agnieszka
(1)
Koźmińska Irena
(1)
Krysa Wiesława
(1)
Krztoń Alicja
(1)
Kupaj Lilianna
(1)
Kłos Joanna
(1)
Kłos Joanna (grafik)
(1)
Libiszowska-Żółtkowska Maria (1945- )
(1)
Limont Wiesława (1949- )
(1)
Liszcz Krzysztof
(1)
Majewska Ewa (1978- )
(1)
Majewska-Opiełka Iwona (1954- )
(1)
Makowski Kazimierz (pedagog)
(1)
Malinow Anna
(1)
Mangrum Charles T
(1)
Martyna Ewa
(1)
Marzano Robert J. (1946- )
(1)
Mazur Agnieszka (psycholog)
(1)
Michalak Marek (1971- )
(1)
Mietzel Gerd (1936- )
(1)
Mikler-Chwastek Anna (1976- )
(1)
Munden Alison
(1)
Naprawa Renata
(1)
Niegowska-Drachal Elżbieta
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(14)
2010 - 2019
(51)
2000 - 2009
(32)
1990 - 1999
(9)
Okres powstania dzieła
2001-
(90)
1989-2000
(8)
1901-2000
(1)
1918-1939
(1)
Kraj wydania
Polska
(106)
Język
polski
(105)
Odbiorca
Dzieci
(3772)
6-8 lat
(2513)
9-13 lat
(2229)
Młodzież
(2124)
0-5 lat
(1646)
Nauczyciele
(106)
14-17 lat
(1387)
Studenci
(523)
Dorośli
(423)
Rodzice
(159)
18+
(118)
Szkoły podstawowe
(75)
Szkoły średnie
(67)
Pedagodzy
(50)
Psycholodzy
(41)
Terapeuci
(26)
Szkoły wyższe
(23)
Logopedzi
(22)
Szkoły ponadgimnazjalne
(19)
Klasa 1.
(16)
Uczniowie szkół średnich
(14)
Lekarze
(13)
Nauczyciele przedszkoli
(13)
Socjolodzy
(12)
Psychoterapeuci
(11)
Nauczyciele nauczania początkowego
(10)
Przedszkola
(10)
Uczniowie
(10)
Klasa 8.
(8)
Pracownicy pomocy społecznej i pracy socjalnej
(8)
Licea
(7)
Nauczanie początkowe
(7)
Nauczyciele akademiccy
(7)
Pedagodzy szkolni
(7)
Klasa 4.
(6)
Fizjoterapeuci
(5)
Klasa 2.
(5)
Klasa 3.
(5)
Politolodzy
(5)
16+
(4)
Doradcy zawodowi
(4)
Dziewczęta
(4)
Gimnazja
(4)
Grupa wiekowa 14-17 lat
(4)
Klasa 6.
(4)
Kobieta
(4)
Literatura polska
(4)
Nauczyciele języka polskiego
(4)
Opiekunki i opiekunowie osób starszych
(4)
Pracownicy socjalni
(4)
Psychiatrzy
(4)
Terapeuci pedagogiczni
(4)
Biolodzy
(3)
Dziennikarze
(3)
Klasa 5.
(3)
Klasa 7.
(3)
Menedżerowie
(3)
Szkoły ponadpodstawowe
(3)
2+
(2)
Chorzy
(2)
Grupa wiekowa Młodzież
(2)
Handlowcy
(2)
Klasa 4
(2)
Kulturoznawcy
(2)
Lekarze specjaliści
(2)
Literaturoznawcy
(2)
Logistycy
(2)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(2)
Opiekunowie medyczni
(2)
Pedagodzy specjalni
(2)
Pediatrzy
(2)
Politycy
(2)
Pracownicy
(2)
Pracownicy naukowi
(2)
Prawnicy
(2)
Rodzina adopcyjna
(2)
Socjoterapeuci
(2)
Szkoły zawodowe
(2)
Terapeuci zajęciowi
(2)
Urzędnicy
(2)
Wolontariusze
(2)
młodzież
(2)
6-8
(1)
6-8 lat
(1)
8+
(1)
8-13 lat
(1)
9-13
(1)
A1 (poziom biegłości językowej)
(1)
Animatorzy
(1)
Archiwiści
(1)
Bankowcy
(1)
Biblioterapeuci
(1)
Biegli rewidenci
(1)
Biegli sądowi
(1)
Chorzy z chorobą Alzheimera
(1)
Chłopcy
(1)
Doradcy podatkowi
(1)
Duchowni
(1)
Dyplomaci
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura hiszpańska
(8)
Literatura amerykańska
(1)
Literatura polska
(1)
Temat
Uczniowie
(17)
Wychowanie
(12)
Uczucia
(9)
Metody nauczania
(8)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(8)
Młodzież
(7)
Przemoc w szkole
(7)
Rodzeństwo
(7)
Dzieci
(6)
Dziecko trudne
(6)
Dziecko z ADHD
(6)
Profilaktyka szkolna
(5)
Agresywność
(4)
Czytanie
(4)
Gry edukacyjne
(4)
Komunikacja interpersonalna
(4)
Metody wychowawcze
(4)
Nauczanie
(4)
Relacje międzyludzkie
(4)
Socjoterapia
(4)
Efektywność nauczania
(3)
Interakcje społeczne
(3)
Nauczyciele
(3)
Patologia społeczna
(3)
Pedagogika
(3)
Psychologia
(3)
Psychologia dziecka
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Wychowawstwo
(3)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Dziecko zdolne
(2)
Kompetencje społeczne
(2)
Lęk
(2)
Motywacja uczenia się
(2)
Mózg
(2)
Młodzież trudna
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Osiągnięcia szkolne
(2)
Pisanie
(2)
Poczucie własnej wartości
(2)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(2)
Przezwyciężanie lęku
(2)
Psychologia rozwojowa
(2)
Trening grupowy (psychologia)
(2)
Uczenie się
(2)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(2)
Współdziałanie
(2)
Wyobraźnia
(2)
Zaburzenia mowy
(2)
Zachowanie prospołeczne
(2)
Zespół Aspergera
(2)
Aktywność twórcza
(1)
Alkoholizm
(1)
Arteterapia
(1)
Arytmetyka
(1)
Awans zawodowy
(1)
Biblioterapia
(1)
Choroby cywilizacyjne
(1)
Ciało ludzkie
(1)
Cyberprzestępczość
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Dinozaury
(1)
Dojrzewanie
(1)
Drama (pedagog.)
(1)
Dyscyplina szkolna
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dysortografia
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko z FAS
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Edukacja prozdrowotna
(1)
Emocje podstawowe
(1)
Etyka
(1)
Gniew
(1)
Godzina wychowawcza
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Higiena szkolna
(1)
Internet
(1)
Jednorożec (stworzenie fantastyczne)
(1)
Jąkanie
(1)
Język dziecka
(1)
Język polski
(1)
Karta Nauczyciela
(1)
Kinezyterapia
(1)
Komunikacja wspomagająca
(1)
Konflikt
(1)
Konflikt pokoleń
(1)
Konflikt szkolny
(1)
Konkursy szkolne
(1)
Kontrola emocjonalna
(1)
Korekcja mowy
(1)
Kreatywność
(1)
Kształcenie nauczycieli
(1)
Temat: czas
2001-
(6)
1989-2000
(3)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(6)
Stany Zjednoczone (USA)
(2)
Afryka
(1)
Gatunek
Podręcznik
(33)
Poradnik
(27)
Opowiadania i nowele
(10)
Broszura
(8)
Opracowanie
(8)
Poradniki dla nauczycieli
(6)
Scenariusz zajęć
(6)
Poradniki
(4)
Publikacja bogato ilustrowana
(4)
Podręczniki
(2)
Podręczniki akademickie
(2)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Audiobooki
(1)
Dokumenty elektroniczne
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Literatura dla dzieci
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Monografia
(1)
Programy nauczania początkowego
(1)
Raport z badań
(1)
Scenariusz
(1)
Scenariusz teatralny
(1)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(61)
Psychologia
(28)
Medycyna i zdrowie
(11)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Zarządzanie i marketing
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Geografia i nauki o Ziemi
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Matematyka
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
106 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(SPEcjalne Moce / Tracy Packiam Alloway)
Tytuł oryginału: The playground problem : a book of anxiety. Tytuł oryginału cyklu: SEN superpowers.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla dzieci- Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Książki dla najmłodszych (1 egz.)
Filia Miejska- Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Dz (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Najnowsze media cyfrowe i interaktywne technologie informacyjno-komunikacyjne, tworzące cyberprzestrzeń oraz świat wirtualny stwarzają wiele możliwości, ale także zagrożeń dla najmłodszego pokolenia. Mają one charakter dynamiczny i powszechny, a ich wymiar jest globalny. Dzieci i młodzież są najbardziej narażone na niebezpieczeństwa występujące w cyberprzestrzeni. Z tego też powodu istotne znaczenie ma poznanie przyczyn rozwoju tych zagrożeń, obecnego stanu oraz skutków w aspekcie wychowawczym. W tej sytuacji istotnego wymiaru nabierają wszelkie działania pedagogiczne, profilaktyczne oraz terapeutyczne podejmowane nie tylko w rodzinach, ale także w szkołach oraz innych placówkach oświatowych. Prezentowana monografia jest pracą interdyscyplinarną łączącą wiedzę pedagogiczną, psychologiczną oraz społeczną. Książka podejmuje w swych treściach nowy obszar, w dużej mierze nie rozpoznany na gruncie środowiska oświatowo-wychowawczego. W szczególności rodzice i nauczyciele nie mają świadomości bezpieczeństwa dzieci w cyberprzestrzeni. Nie potrafią diagnozować różnorodnych zagrożeń tam występujących i im przeciwstawiać.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: "The Complete guide to Asperger's syndrome" 2007.
Specjaliści coraz częściej diagnozują - szczególnie u dzieci - zespół Aspergera, który jest traktowany jako samodzielny, stały zbiór powtarzających się symptomów - niezależny od autyzmu. Jakie to symptomy? Przede wszystkim: ograniczona empatia; naiwny, niewłaściwy w danej sytuacji, jednostronny typ interakcji; pedantyczna, repetytywna mowa; uboga komunikacja niewerbalna; głębokie zaabsorbowanie pewnymi tematami; niezdarna i nieprawidłowo skoordynowana motoryka i dziwaczna postura. W swojej książce Tony Attwood tłumaczy rodzicom i specjalistom, jak rozpoznać zespół Aspergera. Prezentuje opis i analizę nietypowych charakterystyk i praktycznych strategii korekcyjnych wykorzystując przy tym cytaty z wypowiedzi ludzi z tym zespołem. Wszystko to czyni w jasny i przystępny sposób.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna - Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 616 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na stronie redakcyjnej cop. 2014.
Poradnik 12 zasad skutecznej edukacji został napisany z myślą o wszystkich nauczycielach i edukatorach, którzy chcą uczyć w taki sposób, aby ich uczniowie rzeczywiście się nauczyli. Opierając się na swojej wiedzy i na doświadczeniu zdobytym podczas prowadzenia licznych warsztatów i szkoleń, autorzy sformułowali dwanaście uniwersalnych zasad skutecznej edukacji, wspólnych dla wszystkich typów, szczebli i form kształcenia. Książka to praktyczny przewodnik pełen przykładów, wskazówek i technik do zastosowania w codziennej pracy w szkołach i innych placówkach edukacyjnych. Autorzy w zrozumiały sposób wyjaśniają znaczenie powiązań teorii z praktyką oraz omawiają między innymi takie zagadnienia, jak: grupowanie materiału, procesy koncentracji, wykorzystanie emocji w nauce, potrzeba przerw czy sposoby motywowania uczniów. Dzięki opisanym w książce metodom i narzędziom nauczyciele: *zbudują podczas zajęć atmosferę sprzyjającą nauce, *pomogą uczniom zrozumieć, utrwalić i zapamiętać nauczane treści, *nauczą się wykorzystywać edukacyjny potencjał nowoczesnych technologii, *będą skutecznie nauczać, a ich uczniowie zaczną osiągać lepsze wyniki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37.091.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wydanie 1. ukazało się pod tytułem: "Wynaleźć siebie".
Dlaczego z prostego w obsłudze dziecka wyrasta wymagający nastolatek? Dlaczego tak ciężko zwlec go rano z łóżka? Dlaczego tak często podejmuje ryzykowne zachowania? Nastolatki nie myślą racjonalnie, nie potrafią ocenić ryzyka, wszystko jest dla nich czarno-białe. Rodzice zaciskają zęby i powtarzają: „Wyrośnie z tego”. Co sprawia, że okres dorastania jest tak wrażliwy? Inaczej mówiąc – co kryje mózg nastolatka? Wielokrotnie nagradzana profesor neuronauk Sarah-Jayne Blakemore wyjaśnia, co dzieje się w mózgu dorastających dzieci. Wieloletnia praca jej zespołu badawczego pokazała, że okres dorastania jest czasem niezwykłej wrażliwości rozwojowej, ale jednocześnie wyjątkowej kreatywności, która powinna zostać dogłębnie poznana i doceniona. Bo chociaż czasem nastolatek sprawia wrażenie, jakby szukał dziury w całym, on musi po prostu… odkryć sekrety swojego mózgu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.922.7/.8 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.811/.815 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Mutyzm wybiórczy : poradnik dla rodziców, nauczycieli i specjalistów / Maria Bystrzanowska. - Wydanie 5. poprawione i uzupełnione. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2019. - 172 strony : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Z satysfakcją informujemy, że po półtora roku od premiery książki Mutyzm wybiórczy – poradnik dla rodziców, nauczycieli i specjalistów, która miała miejsce 8 czerwca 2017 roku, nakład czterech poprzednich jej wydań jest już wyczerpany. Wszystkie dotychczasowe nakłady, co rzadko się zdarza w tego typu publikacjach, rozchodziły się w ciągu kilku tygodni. Zaraz po ukazaniu się książki na rynku Autorka otrzymała wiele sygnałów od Czytelników, nie tylko od rodziców dzieci z mutyzmem wybiórczym, lecz także od specjalistów i nauczycieli z całego kraju oraz z zagranicy, z których jednoznacznie wynikało, że opracowanie było bardzo potrzebne i zostało bardzo pozytywnie przyjęte.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.922.7/8 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Problemy w Klasie)
Depresja i próby samobójcze młodzieży to poważny i powszechny problem. Prezentowana pozycja ma za zadanie pomóc nauczycielom, psychologom szkolnym, pedagogom i rodzicom rozpoznać symptomy obniżonego nastroju u młodego człowieka i podpowiedzieć, jak zareagować w sytuacji zagrożenia samobójstwem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Magazyn 71557, 616 (3 egz.)
Filia Miejska- Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsza książka to krótkie kompendium wiedzy teoretycznej na temat ADHD – jego specyfiki, uwarunkowań, objawów i dynamiki rozwoju. Poza tym podane są tutaj sprawdzone oraz polecane przez fachowców (a także wypracowane przez samą Autorkę) sposoby radzenia sobie z trudnościami, jakie niesie wychowywanie dziecka nadpobudliwego w domu i w szkole. W książce znalazły się przykładowe scenariusze zajęć do wykorzystania w pracy z dziećmi nadpobudliwymi w młodszym wieku szkolnym. Stanowią one propozycję ćwiczeń do przepracowania w trakcie spotkań terapeutycznych. Mogą także stać się swoistą inspiracją do tworzenia własnego warsztatu pracy. Ponadto w opracowaniu zamieszczono scenariusze warsztatów kierowanych zarówno do rodziców dzieci nadpobudliwych, jak i ich nauczycieli.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 373 (1 egz.)
Książka
Audiobook
CD
W koszyku
Wywieranie wpływu na ludzi : teoria i praktyka / Robert B. Cialdini ; przekład Bogdan Wojciszke. - Nowe poszerzone wydanie 6 w języku polskim - Gdańsk ; Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2010. - 324 strony : ilustarcje ; 25 cm + 1 płyta (CD) : digital, stereo. ; 12 cm.
(Bestseller)
Ta znakomita książka z dziedziny psychologii społecznej, prezentująca techniki wywierania wpływu, skierowana jest do wszystkich zainteresowanych wpływaniem na innych ludzi oraz tych, którzy pragną obronić się przed niepożądanym oddziaływaniem bądź manipulacją. Książka skierowana jest do osób, które zawodowo zajmują się wpływaniem na innych: do dziennikarzy i psychologów, kierowników i negocjatorów, specjalistów od reklamy i marketingu, prawników i ekonomistów, nauczycieli i wychowawców. Służyć może wiedzą i pomocą zarówno tym, którzy chcą wpływać na innych, jak i tym, którzy pragną się obronić przed niepożądanym wpływem. Wywieranie wpływu jest to więc tak naprawdę książka dla każdego z nas.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. C 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: "The essential guide to shaping children's behaviour in the early years" 2010.
Bibliogr. s. 207-[212].
Szukasz nowych sposobów modelowania zachowania małego dziecka? Lynn Cousins, doświadczony nauczyciel i dyrektor szkoły specjalizujący się w pracy z małymi dziećmi, dzieli się świeżym spojrzeniem na modelowanie zachowań i kształtowanie społecznych i emocjonalnych kompetencji dziecka. Książka dostarcza cennych wskazówek i informacji, które pomogą Ci wspierać dzieci, by rozwijały się szczęśliwie i bezpiecznie. Dowiesz się z niej: jak zachęcać dzieci do pozytywnych zachowań i zniechęcać do negatywnych, jak przebiega rozwój i uczenie się małych dzieci, jak wprowadzić najbardziej efektywne strategie pracy z dziećmi, jak zachowanie dorosłych wpływa na zachowanie dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.922.7/.8 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera scenariusze ćwiczeń.
Fototerapia, czyli zastosowanie fotografii w pracy nauczyciela, pedagoga, doradcy i terapeuty, jest coraz częściej używana w zakresie coachingu i rozwoju osobistego. Autorka rozumie ją jako zbiór powiązanych ze sobą technik opartych na osobistych i rodzinnych fotografiach oraz na zdjęciach wykonanych przez inne osoby - przywoływane dzięki nim uczucia i wspomnienia są wykorzystywane jako katalizatory komunikacji terapeutycznej, procesu zmiany czy rozwoju osobistego. W publikacji znajdują się też scenariusze ćwiczeń skonstruowanych n a podstawie zagadnień omówionych w części teoretycznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 77 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 376/378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bajki terapeutyczne, które adresowane są do dzieci, mogą być wykorzystane przez rodziców, dziadków, nauczycieli i terapeutów. Mają za zadanie pomóc maluchowi w rozwiązaniu jego niełatwych problemów. Dzięki opowiadaniom terapeutycznym dziecko zapoznaje się z sytuacjami trudnymi, wywołującymi kryzys emocjonalny, nierzadko niepokój, oraz znajduje cudowne rozwiązanie swoich problemów, podobnych do tych, z którymi zmagają się bohaterowie bajek.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla dzieci- Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Biblioterapia (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dzisiaj narysuję... : rozwój plastyczny dziecka / Anna Drewecka. - Gdynia : Novae Res - Wydawnictwo Innowacyjne, copyright 2014. - 200, [2] strony : ilustracje kolorowe ; 21 cm.
Książka przeznaczona jest przede wszystkim dla rodziców, nauczycieli przedszkolnych i szkolnych oraz osób zainteresowanych rozwijaniem i pielęgnowaniem zdolności plastycznych u najmłodszych, kształtowaniem ich talentu, wrażliwości plastycznej oraz estetycznej. Autorka od wielu lat pracuje z dziećmi w przedszkolu. Na podstawie obserwacji, doświadczenia zawodowego, analizy prac swych podopiecznych, a także badań ankietowych przeprowadzonych wśród rodziców wysnuwa wnioski dotyczące kształcenia nie tylko umiejętności rysowania i posługiwania się przyborami plastycznymi, ale także wyrażania emocji poprzez rysunki. Porusza wiele ważnych i ciekawych kwestii: na co zwrócić szczególną uwagę, jak zachęcać dzieci do rysowania i malowania, jak pobudzać je do wyrażania swoich uczuć poprzez prace plastyczne i w końcu – jak interpretować ich prace. Zaznacza też, by nigdy nie krytykować prac dziecka, nie tłamsić jego wyobraźni, nie zniechęcać do podejmowania kolejnych prób w rysunku i w twórczości plastycznej oraz artystycznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 373 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nauczyciele - Nauczycielom ; t. 2)
Mały Książę powiedział: „najważniejsze jest niewidoczne dla oczu” – zobaczmy, więc taką szkołę oczyma serca i wyobraźni, gdyż „wyobraźnia – to sztuka marzeń”.Książka zawiera informacje dotyczące istoty marzeń, ich źródeł, cech oraz powiązań z innymi pojęciami, takimi jak: fantazja, wyobraźnia, sny, aluzje, cele. Akcentuje bogactwo i różnorodność marzeń oraz związek marzeń bohaterów literackich z bohaterami rzeczywistymi. Ukazuje strukturę marzeń w kontekście literackim oraz językowe ich aspekty, głównie z punktu widzenia semantyki, metaforyki i instrumentalizacji. Rozdział „Fascynacja światem marzeń” stanowi formę popularyzacji aforyzmów, sentencji, maksym i przysłów. Dołączone aneksy i antologie mogą stanowić podstawę do pracy samodzielnej i do działań kreacyjnych nauczycieli.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.922.7/.8 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Miejsce wydania na podstawie serwisu e-ISBN.
Kiedy czujemy się zestresowani, zagrożeni albo przytłoczeni emocjami - nasz mózg przełącza się w jeden z trzech trybów alarmowych: walka, ucieczka, zamrożenie. Autorka to trzy typy reagowania nazywa powodzią emocjonalną. Powódź potrafi dosięgnąć każdego, a szczególnie bezbronni bywają najmłodsi. Jeśli mamy za sobą traumatyczne doświadczenia życiowe i mniej korzystne genetyczne wyposażenie, będziemy jeszcze bardziej podatni na tonięcie i zranienia. Ale jest dobra wiadomość: bez zbędnych słów czy interwencji, możemy wyratować dziecko z powodzi i szybko opatrzyć małe rany. Wystarczy, że zaczniemy korzystać z pięciu zmysłów. "Trafiony, zatopiony!" jest książką opartą na neuronauce i czułej akceptacji. To niezbędny dodatek do bajek psychoedukacyjnych: "Marcysia czuje za dużo" i "Diego czuje za mocno". W książce znajdziesz: krótkie przykłady, jak rozmawiać z dzieckiem i z miłością wyznaczać granice, ćwiczenia, inspiracje i pytania, które pomogą ci zaaplikować teorię. Przyjrzysz się również swojemu zdrowiu psychicznemu i dzieciństwu. Autorka dedykuje książkę nauczycielom, rodzicom, psychologom i pedagogom.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.942/944.4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja Dzisiaj)
Cz.I Problemy związane z dyscypliną; 1.Problemy z dyscypliną i ich przyczyny; 2.Podejmowanie decyzji w sprawach dyscypliny; Cz.II. Modele dyscypliny; 3.Modyfikacja zachowania: Burrhus F. Skinner; 4.Dyscyplina asertywna: Lee Canter; 5.Logiczne konsekwencje: Rudolf Dreikurs; 6.Analiza transakcyjna: Eric Berne i Thomas Harris; 7.Trening skuteczności nauczyciela: Thomas Gordon; 8.Terapia rzeczywistości/teoria wyboru: William Glasser; 9.Dyscyplina rozsądna: Forrest Gathercoal; 10.Model Jonesa: Fredric H. Jones; Cz.III. Tworzenie uniwersalnego programu dyscypliny; 11.Wybór podejścia; 12.Tworzenie indywidualnej teorii dyscypliny; Cz.IV. Podejścia i procedury kierowania klasą; 13.Przemoc w szkole; 14.Kierowanie klasą a różnorodność uczniów; 15.Kierowanie klasą [BM]
Książka zawiera przegląd rodzinnych, społecznych i szkolnych źródeł problemów z dyscypliny, który ma pomóc w autodiagnozie i wypracowaniu przyszłym i obecnym nauczycielom własnej teorii zarządzania klasą. Przedstawia osiem sprawdzonych empirycznie systemów zachowania dyscypliny w klasie. Wśród nich znajdują się teorie psychologiczne (Burrhusa F. Skinnera, Erica Berne), psychiatryczne i psychoterapeutyczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37.091.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 373 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Mobbing w szkole / Karl Gebauer ; przełożyła Anna Malinow. - Warszawa : Instytut Wydawniczy Pax, 2007. - 142, [2] strony : ilustarcje ; 20 cm.
(Wychowanie bez Porażek)
oraz częściej opinią publiczną wstrząsają dochodzące ze szkół relacje o wypadkach dręczenia i szykanowania uczniów przez ich kolegów. Niemiecki pedagog i publicysta kompetentnie objaśnia szeroki kontekst zjawiska mobbingu, jego przyczyny społeczne i psychologiczne oraz wzory emocjonalne predestynujące uczniów do roli sprawcy, ofiary bądź biernego współuczestnika tego typu zachowań. Gebauer ukazuje mobbing jako zjawisko dynamiczne, obciążające zarówno uczniów, jak i nauczycieli i rodziców; jako sytuację, z którą można sobie poradzić tylko przy wspólnym zaangażowaniu wszystkich uczestników szkolnego procesu wychowawczego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 376/378 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej