Poradniki dla nauczycieli
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(17)
Forma i typ
Książki
(17)
Poradniki i przewodniki
(10)
Publikacje dydaktyczne
(6)
Pliki i bazy danych
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(16)
wypożyczone
(1)
Placówka
Biblioteka Główna - Wypożyczalnia
(17)
Autor
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(2)
Bartosik Jolanta
(1)
Bąbel Przemysław (1977- )
(1)
Charczuk Barbara
(1)
Cousins Lynn
(1)
Gerka Vladimir
(1)
Gołębiowska-Szychowska Joanna
(1)
Jegier Aneta
(1)
Jelinek Jan Amos
(1)
Korzeniowski Janusz
(1)
Luszczynski Hubert (1948- )
(1)
Machałek Małgorzata
(1)
Mazur Agnieszka (psycholog)
(1)
Mickiewicz-Janiszewska Agata
(1)
Naprawa Renata
(1)
Niedenthal Dorota
(1)
Niewola Dorota
(1)
Olechowska Agnieszka
(1)
Podhájecka Mária
(1)
Riebisch Roswitha (1955- )
(1)
Sawiński Julian Piotr (1951- )
(1)
Stawska Jadwiga
(1)
Szczurkowska Jolanta
(1)
Szychowski Łukasz
(1)
Tanajewska Alicja
(1)
Wiśniak Marzena
(1)
Zielińska Ewa
(1)
Zielińska Ewa (pedagog)
(1)
Święcicka Joanna (pedagog)
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(17)
Okres powstania dzieła
2001-
(14)
Kraj wydania
Polska
(17)
Język
polski
(16)
Odbiorca
Nauczyciele
(6)
Rodzice
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Pedagodzy
(1)
Psycholodzy
(1)
Temat
Wychowanie przedszkolne
(4)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(3)
Uczniowie
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Dziecko trudne
(2)
Gry edukacyjne
(2)
Metody nauczania
(2)
Nauczanie
(2)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(2)
Agresywność
(1)
Czas wolny od pracy ucznia
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Efektywność nauczania
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Komputery
(1)
Kształcenie rodziców
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Oceny opisowe
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne
(1)
Psycholodzy szkolni
(1)
Psychologia
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Psychoterapia
(1)
Rodzice
(1)
Rozwój emocjonalny
(1)
Socjologia
(1)
Telewizja
(1)
Terapia poznawczo-behawioralna
(1)
Terapia rodzinna
(1)
Typologia psychologiczna
(1)
Uczenie się
(1)
Współdziałanie
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie obywatelskie
(1)
Zaburzenia zachowania
(1)
Zachowanie
(1)
Zespół Aspergera
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
Gatunek
Powieść
(10650)
Wiersze
(4882)
Powieść obyczajowa
(4373)
Opowiadania i nowele
(3069)
Kryminał
(1672)
Poradniki dla nauczycieli
(-)
Thriller
(1101)
Powieść historyczna
(1036)
Romans
(801)
Sensacja
(787)
Bajki i baśnie
(655)
Powieść przygodowa
(627)
Fantasy
(623)
Broszura
(590)
Saga rodzinna
(520)
Podręcznik
(508)
Opracowanie
(476)
Romans historyczny
(462)
Fantastyka
(442)
Powieść psychologiczna
(437)
Reportaż
(414)
Poradnik
(374)
Publikacja bogato ilustrowana
(339)
Antologia
(332)
Fraszki
(321)
Pamiętniki i wspomnienia
(317)
Powieść biograficzna
(309)
Biografia
(306)
Wydawnictwa popularne
(287)
Publicystyka
(286)
Dramat (gatunek literacki)
(282)
Książka obrazkowa
(275)
Komiks
(224)
Audiobooki
(203)
Przypowieść
(200)
Pieśń
(181)
Lektura z opracowaniem
(170)
Podręczniki akademickie
(168)
Horror
(160)
Opowiadanie dziecięce polskie
(159)
Tragedia
(158)
Książki dla małych dzieci
(154)
Publikacje dla dzieci
(131)
Science fiction
(126)
Poemat
(121)
Powieść erotyczna
(112)
Wydawnictwa dla dzieci
(111)
Esej
(105)
Powieść podróżnicza
(103)
Biografie
(98)
Gry i zabawy umysłowe
(85)
Powieść młodzieżowa polska
(85)
Treny
(85)
Poradniki
(82)
Powieść polityczna
(82)
Komedia
(78)
Wywiad dziennikarski
(78)
Encyklopedia
(76)
Podręczniki
(73)
Poezja dziecięca polska
(73)
Felieton
(71)
Sonety
(69)
Opowiadania i nowele przygodowe
(65)
Opowiadanie dziecięce amerykańskie
(64)
Opowiadania i nowele obyczajowe
(63)
Satyra
(62)
Monografia
(60)
Ballada
(59)
Legendy i podania
(59)
Pamiętniki polskie
(59)
Pieśń i piosenka
(58)
Epos
(56)
Opowiadania i nowele biograficzne
(56)
Rozprawa
(53)
Gry planszowe
(52)
Materiały pomocnicze
(50)
Listy
(48)
Literatura dziecięca polska
(48)
powieść obyczajowa
(47)
Literatura polska
(46)
powieść dla dzieci i młodzieży
(44)
Psalmy
(43)
Książki dla najmłodszych
(41)
Powieść poetycka
(41)
Powieść dziecięca polska
(40)
Adaptacja literacka
(39)
Materiały konferencyjne
(39)
Przepisy kulinarne
(39)
Relacja z podróży
(39)
Książka zabawka
(36)
Opowiadanie polskie
(36)
Album
(35)
Film animowany
(35)
Publicystyka polska
(35)
Praca zbiorowa
(34)
Autobiografia
(32)
Kamishibai
(31)
Scenariusz zajęć
(31)
Dystopia
(30)
Czasopisma regionalne i lokalne polskie
(28)
Publikacje naukowe
(28)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(8)
Psychologia
(1)
17 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Na stronie redakcyjnej cop. 2014.
Poradnik 12 zasad skutecznej edukacji został napisany z myślą o wszystkich nauczycielach i edukatorach, którzy chcą uczyć w taki sposób, aby ich uczniowie rzeczywiście się nauczyli. Opierając się na swojej wiedzy i na doświadczeniu zdobytym podczas prowadzenia licznych warsztatów i szkoleń, autorzy sformułowali dwanaście uniwersalnych zasad skutecznej edukacji, wspólnych dla wszystkich typów, szczebli i form kształcenia. Książka to praktyczny przewodnik pełen przykładów, wskazówek i technik do zastosowania w codziennej pracy w szkołach i innych placówkach edukacyjnych. Autorzy w zrozumiały sposób wyjaśniają znaczenie powiązań teorii z praktyką oraz omawiają między innymi takie zagadnienia, jak: grupowanie materiału, procesy koncentracji, wykorzystanie emocji w nauce, potrzeba przerw czy sposoby motywowania uczniów. Dzięki opisanym w książce metodom i narzędziom nauczyciele: *zbudują podczas zajęć atmosferę sprzyjającą nauce, *pomogą uczniom zrozumieć, utrwalić i zapamiętać nauczane treści, *nauczą się wykorzystywać edukacyjny potencjał nowoczesnych technologii, *będą skutecznie nauczać, a ich uczniowie zaczną osiągać lepsze wyniki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37.091.3 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Książka jest przeznaczona dla nauczycieli zainteresowanych zwiększeniem swojej skuteczności wychowawczej w wyniku stosowania podstawowych zasad komunikacji interpersonalnej. Prezentuje zarówno teorię, jak i praktykę (scenariusze zajęć) kształtowania i budowania optymalnych relacji między poszczególnymi podmiotami społeczności szkolnej. Pokazuje praktyczne zasady poprawnego porozumiewania się. Uczy, jak pokonywać typowe bariery komunikacyjne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 374 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: "The essential guide to shaping children's behaviour in the early years" 2010.
Bibliogr. s. 207-[212].
Szukasz nowych sposobów modelowania zachowania małego dziecka? Lynn Cousins, doświadczony nauczyciel i dyrektor szkoły specjalizujący się w pracy z małymi dziećmi, dzieli się świeżym spojrzeniem na modelowanie zachowań i kształtowanie społecznych i emocjonalnych kompetencji dziecka. Książka dostarcza cennych wskazówek i informacji, które pomogą Ci wspierać dzieci, by rozwijały się szczęśliwie i bezpiecznie. Dowiesz się z niej: jak zachęcać dzieci do pozytywnych zachowań i zniechęcać do negatywnych, jak przebiega rozwój i uczenie się małych dzieci, jak wprowadzić najbardziej efektywne strategie pracy z dziećmi, jak zachowanie dorosłych wpływa na zachowanie dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.922.7/.8 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja Powiem ci, jak się uczyć jest odpowiedzią na potrzeby rodziców zatroskanych o rozwój swoich dzieci oraz nauczycieli, trenerów i wychowawców, którzy czują chęć wzbogacenia swojego warsztatu o narzędzia pomagające uczniom w nauce i czekają na inspirujące pomysły oraz przykładowe materiały do pracy. Autorzy przekazują w książce dotychczas zebrane doświadczenie i wiedzę o tym, jak w swojej codziennej pracy z dziećmi „przemycać” zasady i metody uczenia się. Wszystkie proponowane w publikacji techniki mogą być stosowane w szkole i w domu przez osoby, które nie muszą mieć do tego specjalnych uprawnień. Wystarczy pozytywne nastawienie i poczucie humoru, które pozwala dzieciom się odblokować, a dzięki temu pełniej wykorzystać własne możliwości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.952/956 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podręcznik metodyczny „Dwulatki i trzylatki w przedszkolu i w domu. Jak świadomie je wychowywać i uczyć”: - wykorzystuje obecny stan wiedzy o rozwoju psychoruchowym i procesie uczenia się dzieci w budowaniu modeli metodycznych w wychowaniu i kształceniu przedszkolaków; - konkretyzuje ponadczasowe wartości pedagogiki przedszkolnej, z respektowaniem aktualnych regulacji prawnych działalności pedagogicznej wychowania przedszkolnego; - uwzględnia zmiany w wychowaniu rodzinnym i oczekiwania rodziców przedszkolaków.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna - Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 373 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka o skutecznej edukacji dzieci dla nauczycieli i dla rodziców starszych przedszkolaków W jaki sposób osiągnąć dobre efekty wychowawcze i prowokować dorosłych do kierowania w mądry sposób edukacją dzieci? Nie wystarczy wiedzieć, jakie zabawy i sytuacje zadaniowe należy organizować starszym przedszkolakom, lecz trzeba mieć świadomość, jakie są ich możliwości umysłowe. Publikacja Starsze przedszkolaki. Jak skutecznie je wychowywać i kształcić w przedszkolu i w domu pod red. prof. Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej zawiera wiedzę stanowiącą bazę dla wszystkich zakresów działalności pedagogicznych. W książce znajdują się nowe i mało znane informacje o skutecznych sposobach kierowania uczeniem się starszych przedszkolaków, o których powinien wiedzieć każdy świadomy nauczyciel i rodzic.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 373 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Czas wolny dziecka stanowi niedoceniane źródło jego rozwoju. To wtedy maluch może pozwolić sobie na spontaniczność i nieskrępowane niczym zachowanie. Robi to, co sprawia mu przyjemność, ale jednocześnie naśladuje, eksploruje i wypróbowuje. Nawet, gdy dorosłym wydaje się, że dziecko nic nie robi, ono uczy się kierować swoją aktywnością i organizować samodzielnie czas. Dla dorosłych jest to więc bezcenne źródło wiedzy o dziecku - co lubi, w czym jest dobre, czego potrzebuje. Poradnik jest przeznaczony przede wszystkim dla rodziców, opiekunów, wychowawców i nauczycieli małych dzieci. Stanowi źródło wiedzy o prawidłowościach spędzania czasu wolnego i znaczeniu tego czasu dla rozwoju dziecka. Zawiera wskazówki, konkretne propozycje i rady dla dorosłych zajmujących się dziećmi.
Czas wolny dziecka stanowi niedoceniane źródło jego rozwoju. To wtedy maluch może pozwolić sobie na spontaniczność i nieskrępowane niczym zachowanie. Robi to, co sprawia mu przyjemność, ale jednocześnie naśladuje, eksploruje i wypróbowuje. Nawet, gdy dorosłym wydaje się, że dziecko nic nie robi, ono uczy się kierować swoją aktywnością i organizować samodzielnie czas. Dla dorosłych jest to więc bezcenne źródło wiedzy o dziecku – co lubi, w czym jest dobre, czego potrzebuje.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 379.8 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37.016 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37.091.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zabawy integracyjne i nie tylko / Dorota Niewola. - Wydanie 2. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2013. - 149 stron : ilustracje ; 18 cm.
Pracując z dziećmi wielokrotnie miałam okazję obserwować, jak zabawa potrafi je rozweselić. Ale poprawa nastroju i wprowadzenie szczególnej atmosfery to tylko jedna z jej zalet. Dobrze dobrana i przeprowadzona zabawa daje szansę każdemu dziecku na uczestnictwo we wspólnym działaniu. Kształtuje więzi grupowe i odpowiednie relacje pomiędzy jej uczestnikami. Integruje zespół. Pomaga w pokonaniu dziecięcych lęków i barier. Podałam tylko niektóre z celów zabawy, wyliczać bowiem można ich dużo. Dlatego pod każdą proponowaną zabawą podałam, czemu służy. W codziennej pracy z dziećmi warto pamiętać, by mieć w zapasie kilka zabaw. Oddając książkę do rąk czytelnika życzę, aby wszystkie zamierzenia zostały podczas zabaw osiągnięte.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 793/794 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Specjalne potrzeby edukacyjne / Agnieszka Olechowska. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2016. - 324, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
Książka Agnieszki Olechowskiej to interdyscyplinarne kompendium wiedzy o specjalnych potrzebach edukacyjnych, przydatne nauczycielom i innym profesjonalistom, rodzicom oraz studentom przygotowującym się do pracy w przedszkolu i w szkole. Autorka omówiła w niej teorię oraz praktykę kształcenia dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, odwołując się do polskich realiów, procedur oraz obowiązujących regulacji prawnych. Nakreśliła nowe kierunki rozwoju systemu edukacji – uniwersalne projektowanie w edukacji oraz zarządzanie różnorodnością w szkole.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 376/378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Gra w warunkach przedszkolnych jest edukacyjnym fenomenem. Książka oferuje zestaw 169 gier edukacyjnych. Zostały one opracowane wielofunkcyjnie w kontekście teoretycznym, metodycznym i praktycznym. Profesjonalnie rozumieć grę, wiedzieć, jak grać, uczyć grać siebie i dzieci, wszechstronnie projektować gry i wdrażać je do procesu edukacyjnego, a także dokonywać ich ewaluacji jest pedagogicznym mistrzostwem i artyzmem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 373 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Jak je szybko rozpoznać? Jak z nimi pracować? Jak osiągnąć najlepsze wyniki?.
Jakimi typami uczniów są twoi podopieczni? Czym charakteryzuje się typ intelektualny? Jakie zadania są najlepsze dla typu emocjonalnego? Jak zaangażować i zmotywować typ działający? Co wpływa na wyniki osiągane przez typ współpracujący? Jak, pracując z grupą, dotrzeć do każdego ucznia? Diagnoza typów uczniów została napisana przez praktyków dla praktyków i stanowi odpowiedź na aktualne potrzeby i problemy współczesnej edukacji. Autorzy, opierając się na własnym bogatym doświadczeniu i wynikach najnowszych badań, pokazują, jak poprawnie zdiagnozować ucznia: jego styl uczenia się, sposób rozumienia i postrzegania świata. Wyjaśniają też, jak wielkie znaczenie dla sukcesów uczniów ma sam nauczyciel – jego postawa i styl nauczania. Dzięki kompleksowemu omówieniu czterech podstawowych typów inteligencji i stylów uczenia się oraz wielu skutecznych i sprawdzonych metod indywidualizowania nauki dowiesz się, jak dobrać odpowiedni styl prowadzenia zajęć do typów twoich uczniów i poprawić osiągane wyniki. Praktyczne rady podpowiedzą ci, jak udoskonalić i usprawnić codzienną pracę z dużymi i zróżnicowanymi klasami, a zawarte w książce przejrzyste arkusze i ankiety diagnostyczne ułatwią zrozumienie indywidualnego zachowania ucznia, jego możliwości i ograniczeń.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.922.7/8 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Różnorodne techniki motywowania uczniów do uczenia się i pobudzania kreatywnego myślenia, inspirowanie i rozwijanie racjonalnego myślenia uczniów, neurodydaktyka i organizowanie procesu uczenia się, problem egalitaryzmu i elitaryzmu, praca zespołowa uczniów, uczenie odpowiedzialności i samodzielności, nowoczesne technologie w szkole – to tylko niektóre z zagadnień omówionych w tym poradniku. Autor przedstawił metody aktywizowania uczniów w procesie nauczania – uczenia się, podając wiele wartościowych przykładów z praktyki pedagogicznej swojej i uznanych autorytetów w tej dziedzinie. Przedstawione działania mogą być od razu wykorzystane w praktyce szkolnej. Każdy rozdział podsumowany jest dobrymi radami dla Czytelnika oraz pytaniami sprawdzającymi wraz z wykazem literatury pogłębiającej omawiane zagadnienia, co inspiruje do aktywnej pracy z poradnikiem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37.091.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja ma charakter poradnika zawierającego konkretne, bardzo proste i przejrzyście sformułowane wskazówki dotyczące pracy z dzieckiem z zespołem Aspergera. Jest skierowana do wszystkich nauczycieli, zwłaszcza szkół ogólnodostępnych, ale i integracyjnych lub specjalnych, którym przyszło pracować z tym jakże fascynującym, wymagającym, zaskakującym, inteligentnym, ale i czasami trudnym dzieckiem. Odbiorcami mogą być również inni specjaliści: pedagodzy, psycholodzy i logopedzi, którzy nie mają do czynienia na co dzień z dzieckiem cierpiącym na zaburzenie ze spektrum autyzmu, ale są ciekawi, jak ono funkcjonuje. Odbiorcami mogą być również rodzice dziecka ze zdiagnozowanym zespołem Aspergera, którzy potrzebują konkretnego pokierowania i wsparcia. Oprócz typowej charakterystyki i sposobów funkcjonowania ucznia cierpiącego na zespół Aspergera zaprezentowane są w tej książeczce osiowe objawy tego zaburzenia z kręgi autyzmu oraz metody terapii. Książeczka jest zatem próbą zainteresowania środowisk nauczycielskich problemami tej grupy uczniów. Termin zespołu Aspergera w ciągu ostatnich kilku lat stał się tematem niezmiernie modnym i głośnym. Należy spodziewać się, że dzieci ze diagnozowanym zespołem Aspergera będzie systematyczne przybywać, jeżeli już tak się nie dzieje. Dlatego wiedza nauczycieli i innych specjalistów z tego zakresu musi się poszerzać, ponieważ dobrze funkcjonujące dziecko dotknięte tym zaburzeniem nie musi trafić do szkoły integracyjnej czy specjalnej, ale do zwykłej szkoły masowej, może właśnie, drogi nauczycielu, do twojej klasy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.922.7/.8 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Książka zawiera cenne wskazówki dla nauczycieli pomocne w pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Zawarte zostały opisy deficytów rozwojowych z zakresu percepcji wzrokowej, słuchowej oraz motoryki małej i dużej. Znajdują się w niej propozycje metod pracy nauczycieli z uczniami z dysleksją rozwojową, trudnościami w czytaniu i pisaniu, dyskalkulią, zaburzeniami mowy, a także z dziećmi słabowidzącymi i słabosłyszącymi. W szerokim zakresie omówiono zagadnienia dotyczące podziału zdolności oraz cech charakteryzujących uczniów uzdolnionych. Opracowano przykładowe programy edukacji: polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej, plastycznej oraz programy wychowania fizycznego dla zdolnych uczniów edukacji wczesnoszkolnej. W treści książki znajduje się także charakterystyka dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym i znacznym z uwzględnieniem Indywidualnych Programów Edukacyjno-Terapeutycznych.
Książka zawiera cenne wskazówki dla nauczycieli pomocne w pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Zawarte zostały opisy deficytów rozwojowych z zakresu percepcji wzrokowej, słuchowej oraz motoryki małej i dużej. Znajdują się w niej propozycje metod pracy nauczycieli z uczniami z dysleksją rozwojową, trudnościami w czytaniu i pisaniu, dyskalkulią, zaburzeniami mowy, a także z dziećmi słabowidzącymi i słabosłyszącymi.W szerokim zakresie omówiono zagadnienia dotyczące podziału zdolności oraz cech charakteryzujących uczniów uzdolnionych. Opracowano przykładowe programy edukacji: polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej, plastycznej oraz programy wychowania fizycznego dla zdolnych uczniów edukacji wczesnoszkolnej.W treści książki znajduje się także charakterystyka dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym i znacznym z uwzględnieniem Indywidualnych Programów Edukacyjno-Terapeutycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 376/378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka w ciekawy sposób podejmuje bardzo trudną tematykę, jaką jest agresja i zaburzenia zachowania u dzieci. Całość opiera się na założeniu, że dzieci nie rodzą się złe i możemy je ochronić przed różnymi życiowymi konsekwencjami. Przedstawiono tu nie tylko wyniki badań nad agresją, ale także opisano praktyczne, realizowane programy terapeutyczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.97 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej