Psychoterapeuci
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(11)
Forma i typ
Książki
(10)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Publikacje naukowe
(3)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(10)
nieokreślona
(1)
Placówka
Biblioteka Główna - Wypożyczalnia
(11)
Autor
Łubkowska Agnieszka
(2)
Biel Lindsey
(1)
Cerri Claudio
(1)
Cioch Agnieszka
(1)
Czabak Marcela
(1)
Gołąb Joanna
(1)
Jagieła Jarosław (1954- )
(1)
Jastrzębska Julia
(1)
Kaduson Heidi
(1)
Kampert Wiesława
(1)
Kratochvíl Stanislav (1932- )
(1)
Kłos Joanna
(1)
Kłos Joanna (grafik)
(1)
Magryta-Wojda Iwa
(1)
Matuska Ewa
(1)
Morgan Mary
(1)
Rawa-Kochanowska Anita
(1)
Satir Virginia (1916-1988)
(1)
Sawicka Katarzyna (pedagog)
(1)
Schaefer Charles E
(1)
Selinger Agnes
(1)
Suchańska Barbara
(1)
Waśkiewicz Olena (1974- )
(1)
Zawadzka Ewa (psycholog)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(4)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(9)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(11)
Język
polski
(11)
Odbiorca
Dzieci
(3809)
6-8 lat
(2536)
9-13 lat
(2234)
Młodzież
(2124)
0-5 lat
(1672)
Psychoterapeuci
(11)
14-17 lat
(1387)
Studenci
(523)
Dorośli
(423)
Rodzice
(159)
18+
(118)
Nauczyciele
(106)
Szkoły podstawowe
(75)
Szkoły średnie
(67)
Pedagodzy
(50)
Psycholodzy
(41)
Terapeuci
(26)
Szkoły wyższe
(23)
Logopedzi
(22)
Szkoły ponadgimnazjalne
(19)
Klasa 1.
(16)
Uczniowie szkół średnich
(14)
Lekarze
(13)
Nauczyciele przedszkoli
(13)
Socjolodzy
(12)
Nauczyciele nauczania początkowego
(10)
Przedszkola
(10)
Uczniowie
(10)
Klasa 8.
(8)
Pracownicy pomocy społecznej i pracy socjalnej
(8)
Licea
(7)
Nauczanie początkowe
(7)
Nauczyciele akademiccy
(7)
Pedagodzy szkolni
(7)
Klasa 4.
(6)
Fizjoterapeuci
(5)
Klasa 2.
(5)
Klasa 3.
(5)
Politolodzy
(5)
16+
(4)
Doradcy zawodowi
(4)
Dziewczęta
(4)
Gimnazja
(4)
Grupa wiekowa 14-17 lat
(4)
Klasa 6.
(4)
Kobieta
(4)
Literatura polska
(4)
Nauczyciele języka polskiego
(4)
Opiekunki i opiekunowie osób starszych
(4)
Pracownicy socjalni
(4)
Psychiatrzy
(4)
Terapeuci pedagogiczni
(4)
Biolodzy
(3)
Dziennikarze
(3)
Klasa 5.
(3)
Klasa 7.
(3)
Menedżerowie
(3)
Szkoły ponadpodstawowe
(3)
2+
(2)
Chorzy
(2)
Grupa wiekowa Młodzież
(2)
Handlowcy
(2)
Klasa 4
(2)
Kulturoznawcy
(2)
Lekarze specjaliści
(2)
Literaturoznawcy
(2)
Logistycy
(2)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(2)
Opiekunowie medyczni
(2)
Pedagodzy specjalni
(2)
Pediatrzy
(2)
Politycy
(2)
Pracownicy
(2)
Pracownicy naukowi
(2)
Prawnicy
(2)
Rodzina adopcyjna
(2)
Socjoterapeuci
(2)
Szkoły zawodowe
(2)
Terapeuci zajęciowi
(2)
Urzędnicy
(2)
Wolontariusze
(2)
młodzież
(2)
0-5 lat
(1)
0-5lat
(1)
6-8
(1)
6-8 lat
(1)
8+
(1)
8-13 lat
(1)
9-13
(1)
A1 (poziom biegłości językowej)
(1)
Animatorzy
(1)
Archiwiści
(1)
Bankowcy
(1)
Biblioterapeuci
(1)
Biegli rewidenci
(1)
Biegli sądowi
(1)
Chorzy z chorobą Alzheimera
(1)
Chłopcy
(1)
Doradcy podatkowi
(1)
Duchowni
(1)
Temat
Dziecko trudne
(2)
Psychologia dziecka
(2)
Psychoterapia
(2)
Socjoterapia
(2)
Arytmetyka
(1)
Bajkoterapia
(1)
Czytanie
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Kontrola emocjonalna
(1)
Lęk
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Mindfulness
(1)
Młodzież
(1)
Młodzież trudna
(1)
Problemy małżeńskie
(1)
Psychoanaliza
(1)
Rodzina
(1)
Terapia Akceptacji i Zaangażowania (ACT)
(1)
Terapia par i małżeństw
(1)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(1)
Terapia rodzinna
(1)
Terapia zabawą
(1)
Uczucia
(1)
Wychowanie
(1)
Gatunek
Podręcznik
(2)
Podręczniki
(2)
Publikacja bogato ilustrowana
(2)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Opracowanie
(1)
Poradnik
(1)
Poradniki
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(6)
Edukacja i pedagogika
(4)
Medycyna i zdrowie
(4)
Matematyka
(1)
11 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia - Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego)
Problemy sensoryczne – nazywane zaburzeniami integracji sensorycznej – wzbudzają coraz większe zainteresowanie. Ten praktyczny podręcznik zawierający liczne obserwacje kliniczne, rozwiązania rzeczywistych problemów i opisy konkretnych przypadków rzuca światło na doświadczenia sensoryczne ‒ niezwykle istotny aspekt zachowania dziecka. W zrozumiały sposób informuje, czym są problemy sensoryczne, jakie mają związki z innymi zaburzeniami zdrowia psychicznego i jak je najlepiej leczyć. Lindsey Biel jasno i ze współczuciem tłumaczy, że zapoznanie się z trudnościami z integracją sensoryczną jest niezwykle ważne w skutecznym leczeniu dzieci. Daje klinicystom praktyczne wskazówki mające na celu zrozumienie istoty tego typu zaburzeń, przekazując im całą wiedzę potrzebną do zwiększenia ich świadomości w zakresie problemów sensorycznych i udzielania właściwej, kompleksowej opieki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.922.7/.8 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podstawowym celem zajęć socjoterapeutycznych, przez które będziemy rozumieli specyficzny rodzaj terapii grupowej zaburzeń zachowania dzieci i młodzieży, jest stworzenie uczestnikom warunków do zaistnienia procesu korekcji swojego postępowania, na co składa się: przebudowa negatywnych sądów poznawczych o sobie i innych przeżycie emocjonalnego korektywnego doświadczenia będącego alternatywą dla wcześniej przeżytych urazów wypróbowanie nowych efektywnych wzorców zachowań.Powyższy proces może odbywać się w formie: wyodrębnionych, osobnych zajęć (np. realizowanych w świetlicach socjoterapeutycznych) zajęć uzupełniających inne formy (np. zajęć turystycznych, sportowych, kółek zainteresowań, wyspecjalizowanych drużyn harcerskich itp.).W przypadku zajęć socjoterapeutycznych poświęconych wyłącznie temu celowi, warto aby nie posiadały one stygmatyzującego dla dzieci miana terapii. Takie określenie może występować w oficjalnych dokumentach, natomiast uczestnicy powinni przychodzić na spotkania pod tajemniczym hasłem, np.Koło Poszukiwaczy Innego, Spotkania popołudniowe, Świetlica gier i zabaw, czy Zamknięte spotkania drużyny harcerskiej; itp. Najlepiej, aby nazwę wymyślili sami uczestnicy. Gdy zajęcia na terenie szkoły mają charakter socjoterapeutyczny, uniknięcie takiego piętnującego i etykietującego charakteru spotkań jest znacznie łatwiejsze. Ostatecznie o tym, czy będą one socjoterapeutycznymi, decydują realizowane rzeczywiste cele oraz sposób prowadzenia ich przez odpowiednio przygotowanego specjalistę.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 376/378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Techniki Terapeutyczne)
Autorzy polecanej publikacji to doświadczeni terapeuci zajmujący się psychoterapią dzieci. Z lektury ich książki dowiesz się więcej na temat rozmaitych sposobów pracy z pacjentem za pomocą zabawy, a także zalecenia dotyczące tego, z jakimi dziećmi należy te zabawy przeprowadzić i jak to robić. W każdym z ośmiu działów książki opisują odrębną grupę zabaw.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 615 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podstawy psychoterapii / Stanislav Kratochvil ; przekład Marcela Czabak, Ewa Matuska. - Poznań : Zysk i S-ka Wydaw., cop. 2003. - 386, [1] stron : fotografie, portrety, tabele, wykresy ; 24 cm.
Podręcznik przedstawia wiodące szkoły psychoterapii, wyjaśnia techniki terapeutyczne, zapoznaje z kierunkami terapii grupowej i rodzinnej, prezentuje najważniejsze problemy oraz rezultaty naukowych badań nad psychoterapią. Autor dzieli się również własnymi doświadczeniami pracy w systemie społeczności terapeutycznej kliniki w Kromieryżu. Ukazuje pozytywny wkład poszczególnych podejść do zrozumienia zaburzeń psychicznych i instruuje, jak wykorzystać wybrane metody psychoterapeutyczne w praktyce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 615 (1 egz.)
Książka
W koszyku
„Nauka czytania” jest przeznaczona dla dzieci, które zaczynają naukę czytania, i dla tych, które już ją zaczęły, ale mają trudności w opanowaniu tej umiejętności. Wyraźna czcionka i duże odstępy między linijkami ułatwiają czytanie, a atrakcyjne teksty, pełne ciekawostek o naturze, zwierzętach i zjawiskach na Ziemi, podtrzymują zainteresowanie dziecka. Specjalna konstrukcja i forma książki pomagają się skupić dziecku na konkretnym zagadnieniu. Całość jest podzielona na 3 części: naukę liter, naukę sylab i czytanie całych słów, od najprostszych po bardziej złożone. Dodatkowo każda z nich zawiera zadania pomagające kształtować słuch fonemowy dziecka. Książka zarówno dla rodziców, jak i nauczycieli i terapeutów
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 373 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nauka liczenia” zawiera wskazówki dla rodziców oraz interesujące ćwiczenia i zabawy, które ułatwią dziecku opanowanie podstaw liczenia. Specjalna konstrukcja i forma książki pomagają skupić się na konkretnym zagadnieniu. Całość jest podzielona na 5 części: dodawanie, odejmowanie, mnożenie, dzielenie i różności matematyczne, w których dziecko oswaja się z ułamkami, odczytywaniem godziny na zegarze, a także szacowaniem długości. W każdym rozdziale znajdują się tłumaczenie danego działania oraz ćwiczenia. Dodatkowe zabawy sprzyjają utrwalaniu wiedzy, wspomagają pamięć i koncentrację. Książka zarówno dla rodziców, jak i nauczycieli czy terapeutów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 373 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychoanaliza Par i Rodzin)
Informacja o serii w przedmowie.
Tytuł oryginału: A couple state of mind : psychoanalysis of couples and the Tavistock Relationships Model.
Książka Mary Morgan to długo oczekiwana publikacja skierowana do praktykujących terapeutów, osób szkolących się i szkolących innych w dziedzinie psychoanalizy i psychoanalitycznej terapii zarówno par, jak i pacjentów indywidualnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9-05 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia Rodziny)
Na okładce podtytuł : teoria i praktyka.
Książka znanej i niezwykle twórczej terapeutki - Virginii Satir - przedstawia w przejrzysty sposób koncepcję terapii całej rodziny. Słowo "całej" jest w tym wypadku bardzo istotne, ponieważ według autorki jedyną drogą do uzdrowienia relacji w rodzinie jest terapia wszystkich jej członków. Satir uważa na przykład, że choroba psychiczna ujawniająca się u dziecka powstaje najczęściej w wyniku zaburzeń relacji pomiędzy jego rodzicami. To przekonanie, a także obserwacje poczynione w trakcie prowadzonych terapii skłoniły autorkę od napisania książki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9-05 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka Socjoterapia podejmuje takie problemy jak - metoda i proces socjoterapii - socjoterapia dzieci w młodszym wieku szkolnym - programy socjoterapeutyczne wokół określonego problemu - Socjoterapia w całodobowych placówkach wychowawczo - resocjalizacyjnych - nietypowe zastosowanie socjoterapii. Publikacja zainteresuje pedagogów, nauczycieli, pedagogów specjalnych i terapeutów. Pojęcie socjoterapii coraz częściej pojawia się w naszej praktyce wychowawczej, zwłaszcza w pracy z dziećmi i młodzieżą z zachowaniami problemowymi. Popularność tej metody wynika między innymi stąd, iż zapełnia ona lukę w sposobach udzielania pomocy psychologicznej dzieciom i młodzieży z objawami nieprzystosowania społecznego, dzieciom wychowującym się w rodzinach problemowych czy dzieciom zachowującym się kłopotliwie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 376/378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne dla Dzieci)
To nieprawda, że dzieci nie mają żadnych zmartwień. Niektóre nie mogą zasnąć z obawy, że w ciemności czai się coś złego. Inne martwią się, że gdy nauczyciel wywoła je do odpowiedzi, zapomną, co mają powiedzieć. Jeszcze inne zadają dorosłym trudne pytania o przyszłość lub boją się, że ich bliskim stanie się coś złego. W rzeczywistości LĘK jest pożyteczną, zdrową emocją. Czasami jednak rośnie tak bardzo, że staje się przytłaczający. Co rodzice mogą zrobić w takiej sytuacji? Instynkt rodzicielski podpowiada nam, że powinniśmy koić i łagodzić każdy ból czy dyskomfort, jakiego doświadcza nasze dziecko. Ale jak robić to umiejętnie, tak aby nie zaszkodzić dziecku? Z pomocą przychodzi nam książka Agnes Selinger, doświadczonej psycholożki klinicznej. Zawiera ona aż 40 ciekawych ćwiczeń opracowanych po to, by pomóc dzieciom w przepracowaniu lęków i zmartwień. Przedstawione w niej strategie bazują na zasadach terapii poznawczo-behawioralnej, terapii akceptacji i zaangażowania oraz uważności, które są metodami opartymi na dowodach naukowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna - Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 159.922.7/.8 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Główną ideą książki jest przybliżenie czytelnikom dwóch światów: dziecięcego i bajkowego. Te dwa światy można i warto łączyć, ponieważ baśniowa symbolika skutecznie przemawia do wyobraźni dziecka i może być najlepszą drogą do porozumienia się z nim oraz wspierania go w trudnościach. Prezentacja osiągnięć rozwoju emocjonalno-społecznego w okresie średniego dzieciństwa, a także zagrożeń i problemów, z którymi zmaga się wiele dzieci na tym etapie rozwojowym ma za zadanie uwrażliwić czytelnika na ważność przeżyć dziecka i na ich właściwą interpretację. Analiza symboli występujących w baśniach folklorystycznych oraz charakterystyka zasad tworzenia bajek terapeutycznych i stosowanych w nich mechanizmów psychologicznych wraz z przykładami autorskich bajek i ich interpretacji psychologicznych ukazuje szerokie możliwości wykorzystania bajki w oddziaływaniach mających na celu wspomaganie dziecka w rozwoju.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.922.7/.8 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej