Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(184)
Forma i typ
Książki
(181)
Publikacje naukowe
(61)
Publikacje dydaktyczne
(46)
Poradniki i przewodniki
(6)
Publikacje fachowe
(3)
Muzyka
(2)
Proza
(2)
Publikacje informacyjne
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Audiobooki
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Poezja
(1)
Dostępność
dostępne
(188)
wypożyczone
(5)
tylko na miejscu
(2)
Placówka
Biblioteka Główna - Wypożyczalnia
(157)
Oddział dla dzieci- Wypożyczalnia
(23)
Filia Miejska- Wypożyczalnia
(13)
Biblioteka Główna - Czytelnia
(2)
Autor
Ogrodzka-Mazur Ewa
(8)
Szuścik Urszula
(8)
Winczura Barbara (1969- )
(5)
Łobocki Mieczysław (1929-2012)
(5)
Cytowska Beata (1964- )
(4)
Dymara Bronisława
(4)
Fuks Agata
(4)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(4)
Błeszyński Jacek (1963- )
(3)
Gajda Janusz (1933- )
(3)
Jaworska Anetta
(3)
Jąder Mariola
(3)
Śliwerski Bogusław
(3)
Gładyszewska-Cylulko Joanna
(2)
Konieczna Ewelina J
(2)
Leppert Roman
(2)
Maurer Alicja
(2)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(2)
Nalaskowski Aleksander (1957- )
(2)
Olszówka Piotr
(2)
Plopa Mieczysław (1948- )
(2)
Podolska Beata
(2)
Skorek Ewa Małgorzata
(2)
Smykowska Dorota
(2)
Szaga Hanna
(2)
Wyczesany Janina (1937- )
(2)
Zalewska-Bujak Małgorzata
(2)
Łobocki Mieczysław
(2)
Adamek Irena
(1)
Andrukowicz Wiesław
(1)
Antoszewska Beata
(1)
Babicka-Wirkus Anna
(1)
Bartnikowska Urszula
(1)
Bauman Teresa ( -2017)
(1)
Bałachowicz Józefa
(1)
Beniak-Haremska Ewa
(1)
Bereźnicki Franciszek
(1)
Bereźnicki Franciszek (1937- )
(1)
Bernasiewicz Maciej
(1)
Bierońska Elżbieta
(1)
Blaschke Anna
(1)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(1)
Borecka-Biernat Danuta
(1)
Bołtuć Iwona
(1)
Bula Danuta
(1)
Bystrzanowska Maria
(1)
Chybicka Aneta
(1)
Cibor Ryszard
(1)
Cichosz Mariusz (1960- )
(1)
Czarnecka Wiesława
(1)
Denek Kazimierz
(1)
Doliński Artur
(1)
Drozdowicz Jarema
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(1)
Dyl Barbara
(1)
Dymara Bronisława (1932-2013)
(1)
Dziadzia Bogusław
(1)
Dąbrowska-Jabłońska Iwona
(1)
Fajfer-Kruczek Ilona
(1)
Falkiewicz-Szult Małgorzata
(1)
Fic Lucyna
(1)
Franczyk Anna
(1)
Fuks Agata
(1)
Gajda Janusz
(1)
Gajdzica Anna
(1)
Gajewski Łukasz (pedagog)
(1)
Gaweł Anna
(1)
Gintowt Małgorzata
(1)
Glej Sandra
(1)
Grabowska Alicja (literatura dla dzieci)
(1)
Grygier Urszula
(1)
Grzyb Barbara
(1)
Grzybowski Przemysław
(1)
Grzybowski Przemysław Paweł (1968- )
(1)
Gunia Grażyna
(1)
Hamer Hanna
(1)
Hamer Magdalena
(1)
Hejnicka-Bezwińska Teresa
(1)
Janicka Iwona (psycholog)
(1)
Jaworska Aneta
(1)
Jaworska Teresa
(1)
Jazukiewicz Iwona
(1)
Jeżewska-Krasnodębska Ewa
(1)
Kaczmarek Bogusława Beata
(1)
Kalbarczyk Anna (1958- )
(1)
Kanios Anna
(1)
Karczewski Lech Tadeusz
(1)
Karkowska Magdalena
(1)
Klus-Stańska Dorota
(1)
Konieczna-Nowak Ludwika
(1)
Konopczyński Marek (1956- )
(1)
Konstanty Ignaciuk Barbara
(1)
Korczyński Stanisław (1940- )
(1)
Korzeniowska Wiesława
(1)
Korzeniowska Wiesława (1939- )
(1)
Kostkiewicz Janina
(1)
Kowalczuk-Walędziak Marta
(1)
Kowalewska Barbara
(1)
Kowalski Mirosław (pedagog)
(1)
Kołodziejczyk Anna (1972-2017)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(74)
2000 - 2009
(90)
1990 - 1999
(18)
Okres powstania dzieła
2001-
(106)
1989-2000
(11)
Kraj wydania
Polska
(184)
Język
polski
(182)
Odbiorca
Studenci
(34)
Nauczyciele
(12)
Pedagodzy
(11)
Psycholodzy
(10)
Rodzice
(8)
Logopedzi
(5)
Nauczyciele nauczania początkowego
(4)
Terapeuci
(3)
Dzieci
(2)
Młodzież
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Pracownicy socjalni
(2)
Socjolodzy
(2)
6-8 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Fizjoterapeuci
(1)
Lekarze
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Psychiatrzy
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Terapeuci pedagogiczni
(1)
Wolontariusze
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(4)
Temat
Pedagogika
(21)
Nauczanie początkowe
(14)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(14)
Wychowanie
(13)
Metody nauczania
(11)
Rodzina
(10)
Wychowanie przedszkolne
(10)
Uczniowie
(9)
Nauczanie
(8)
Nauczyciele
(8)
Pedagogika resocjalizacyjna
(7)
Dziecko z niepełnosprawnością
(6)
Język polski
(6)
Metodologia
(6)
Dzieci
(5)
Szkolnictwo
(5)
Dziecko
(4)
Innowacje
(4)
Myślenie twórcze
(4)
Młodzież
(4)
Opowiadanie dziecięce polskie
(4)
Psychologia dziecka
(4)
Psychoterapia
(4)
Wychowanie w rodzinie
(4)
Adopcja
(3)
Antropologia społeczna
(3)
Autyzm
(3)
Biblioterapia
(3)
Czytanie
(3)
Dziecko autystyczne
(3)
Dziecko chore
(3)
Dziecko trudne
(3)
Gry i zabawy
(3)
Korekcja mowy
(3)
Kształcenie
(3)
Niedostosowanie społeczne
(3)
Pisanie
(3)
Poezja dziecięca polska
(3)
Socjologia
(3)
Stosunki interpersonalne
(3)
Więźniowie
(3)
Wychowanie do wartości
(3)
Środki masowego przekazu
(3)
Alkoholizm
(2)
Anoreksja
(2)
Antropologia filozoficzna
(2)
Arteterapia
(2)
Diagnoza
(2)
Dziecko z ADHD
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Dziecko z zespołem Aspergera
(2)
Dziecko zdolne
(2)
Gry edukacyjne
(2)
Gry i zabawy literackie
(2)
Gry i zabawy ruchowe
(2)
Historia
(2)
Inscenizacje
(2)
Integracja społeczna
(2)
Komunikacja wspomagająca
(2)
Kultura masowa
(2)
Metody aktywizujące (pedagog.)
(2)
Mowa
(2)
Młodzież szkolna
(2)
Młodzież trudna
(2)
Niepowodzenia szkolne
(2)
Nowotwór
(2)
Odżywianie
(2)
Osobowość
(2)
Osoby w wieku starszym
(2)
Oświata
(2)
Pedagogika kultury
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Pedagogika społeczna
(2)
Piosenka dziecięca polska
(2)
Powieść dziecięca polska
(2)
Przestępczość
(2)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(2)
Rodzice
(2)
Rodzina adopcyjna
(2)
Rodzina zastępcza
(2)
Szkoła
(2)
Terapia logopedyczna
(2)
Uczenie się
(2)
Więziennictwo
(2)
Współdziałanie
(2)
Wychowanie moralne
(2)
Wydawnictwa świetlicowe
(2)
Agresywność
(1)
Alkoholicy
(1)
Andrzejki
(1)
Animaloterapia
(1)
Antropologia
(1)
Antypedagogika
(1)
Asystenci osób niepełnosprawnych
(1)
Autorytet
(1)
Badania
(1)
Bulimia
(1)
Choroba - terapia
(1)
Choroby genetyczne
(1)
Choroby metaboliczne
(1)
Temat: czas
2001-
(16)
1989-2000
(11)
1945-1989
(7)
1901-2000
(5)
1801-1900
(2)
Temat: miejsce
Polska
(20)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Chocznia (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Niemcy
(1)
Wadowice (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Warmińsko-mazurskie, województwo
(1)
Województwo kujawsko-pomorskie (1999- )
(1)
Województwo pomorskie (1999- )
(1)
Gatunek
Podręcznik
(53)
Opracowanie
(15)
Podręczniki akademickie
(7)
Poradnik
(7)
Materiały konferencyjne
(5)
Monografia
(5)
Podręczniki
(5)
Opowiadania i nowele
(3)
Poradniki
(3)
Literatura dla dzieci
(2)
Poradniki dla nauczycieli
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Encyklopedia
(1)
Esej
(1)
Materiały dydaktyczne
(1)
Opowiadanie dziecięce polskie
(1)
Praca dyplomowa
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Raport z badań
(1)
Rysunki
(1)
Wiersze
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(56)
Socjologia i społeczeństwo
(25)
Psychologia
(21)
Medycyna i zdrowie
(17)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(7)
Etnologia i antropologia kulturowa
(2)
Filozofia i etyka
(2)
Historia
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Religia i duchowość
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Styl życia, moda i uroda
(1)
184 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 376/378 (1 egz.)
Filia Miejska- Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bajki terapeutyczne / Hanna Szaga ; [rys. Agata Fuks]. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2014. - 63, [2] strony. : ilustracje ; 21 cm.
Forma i typ
Odbiorca
Przynależność kulturowa
Wybór opowiadań, których lektura może pomóc dzieciom oswoić codzienne lęki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla dzieci- Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Biblioterapia (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wszelkie koncepcje, które nie są łatwe ani oczywiste, mają małe szanse na wejście w obieg powszechny, na uzyskanie statusu „kanonu” myśli o wychowaniu. Nie jest to zjawisko nowe ani zaskakujące. Wynika ono po prostu z konieczności dostarczania takich wizji procesu edukacji, które mogą być zrozumiałe przez ogromne zastępy nauczycieli praktycznie zaangażowanych w proces kształcenia. Uważa się, że funkcją pedagogiki jest dostarczanie nauczycielom „przepisów” na uzyskiwanie zakładanych celów, swoistej „technologii działania edukacyjnego”. Niezwykła złożoność procesów edukacyjnych powoduje jednak, że owe proste i zrozumiałe dla wszystkich, łatwe do praktycznego stosowania teorie okazują się raz za razem mistyfikacjami. Rodzi to zniechęcenie, stwarza konflikt „praktyków” z „teoretykami” i... wywołuje jeszcze większe zapotrzebowanie na oczywistość i prostotę.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37.013 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Nauce i Praktyce)
Na grzb. akronim serii: PNiP.
Wzrost znaczenia edukacji we współczesnym świecie powoduje coraz większe zainteresowanie socjologów tą dziedziną życia społecznego. Obecnie można już mówić o ukształtowaniu się socjologii edukacji jako ważnej sudyscypliny socjologii. Przygotowany podręcznik umożliwia zaznajomienie się z dominującą problematyką studiów i badań w zakresie socjologii edukacji. Autor charakteryzuje socjologię edukacji jako dziedzinę wiedzy. Omawia edukacyjne znaczenie takich procesów społecznych, jak: stratyfikacja społeczna, zmiana społeczna, socjalizacja, współczesne kształcenie i wychowanie. Przedstawia analizy dotyczące jednostki i społeczeństwa. Charakteryzuje funkcje edukacyjne instytucji: rodziny, szkoły, zakładu pracy, ośrodków władzy. Ukazuje tworzące się w społeczeństwie współczesnym napięcia między indywidualizmem a wspólnotowością, wartościami i antywartościami, dążeniami do równości społecznej i narastającymi nierównościami, reprodukcją społeczną a emancypacją jednostek i grup społecznych. Końcowa część pracy dotyczy kształtowania tożsamości, procesu będącego jednym z najważniejszych wyzwań socjalizacyjnych i wychowawczych naszych czasów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37.015 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja ma charakter poradnika zawierającego konkretne, bardzo proste i przejrzyście sformułowane wskazówki dotyczące pracy z dzieckiem z zespołem Aspergera. Jest skierowana do wszystkich nauczycieli, zwłaszcza szkół ogólnodostępnych, ale i integracyjnych lub specjalnych, którym przyszło pracować z tym jakże fascynującym, wymagającym, zaskakującym, inteligentnym, ale i czasami trudnym dzieckiem. Odbiorcami mogą być również inni specjaliści: pedagodzy, psycholodzy i logopedzi, którzy nie mają do czynienia na co dzień z dzieckiem cierpiącym na zaburzenie ze spektrum autyzmu, ale są ciekawi, jak ono funkcjonuje. Odbiorcami mogą być również rodzice dziecka ze zdiagnozowanym zespołem Aspergera, którzy potrzebują konkretnego pokierowania i wsparcia. Oprócz typowej charakterystyki i sposobów funkcjonowania ucznia cierpiącego na zespół Aspergera zaprezentowane są w tej książeczce osiowe objawy tego zaburzenia z kręgi autyzmu oraz metody terapii. Książeczka jest zatem próbą zainteresowania środowisk nauczycielskich problemami tej grupy uczniów. Termin zespołu Aspergera w ciągu ostatnich kilku lat stał się tematem niezmiernie modnym i głośnym. Należy spodziewać się, że dzieci ze diagnozowanym zespołem Aspergera będzie systematyczne przybywać, jeżeli już tak się nie dzieje. Dlatego wiedza nauczycieli i innych specjalistów z tego zakresu musi się poszerzać, ponieważ dobrze funkcjonujące dziecko dotknięte tym zaburzeniem nie musi trafić do szkoły integracyjnej czy specjalnej, ale do zwykłej szkoły masowej, może właśnie, drogi nauczycielu, do twojej klasy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.922.7/.8 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37.013 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Celem książki jest ukazanie tischnerowkiej filozofii człowieka jako cennego źródła inspiracji pedagogicznych, próba ujęcia jego koncepcji człowieka jako paidei, która stać się może filozoficznym fundamentem nowoczesnej teorii wychowania. Wyartykułowanie filozofii wychowania inspirowanej tischnerowską filozofią człowieka wydaje się być szczególnie ważne wobec obserwowanego obecnie procesu rozmijania się teorii pedagogicznych z praktyką wychowania. Szczególnie inspirująca dla teoretyków i praktyków wychowania może być Tischnera koncepcja człowieka agatologicznego, czyli człowieka stającego się, tworzącego samego siebie, odpowiadającego na spotkane dobro. W ten sposób ujętą Tischnerowską filozofię człowieka autor książki ukazuje jako podstawę oryginalnej paidei oraz ufundowanej na niej pedagogii agatologicznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 101 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Skala występowania zjawiska dysleksji (ryzyka dysleksji) ujawniona przez naukę, jak również praktykę pedagogiczną skłania wielu badaczy do poszukiwania nowszych, innych i skuteczniejszych sposobów pracy z dzieckiem, aby pomóc mu w wysiłkach edukacyjnych związanych z nauką czytania i pisania. Także ta książka jest wskazaniem nowej metody pracy z uczniem rozpoczynającym swoją szkolną karierę. Aby owa nauka okazała się jak najmniej bolesna, można zastosować tę metodę w przypadku dzieci z zaburzeniami rozwojowymi i uczynić z nauki przyjemną zabawę połączoną z twórczą działalnością.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37.016 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 374 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Nauce i Praktyce)
Na grzbiecie akronim serii: PNiP.
Książka Ewy Wysockiej jest w swojej treści upomnieniem się o nabywanie jak najwyższych standardów profesjonalizmu w pracy pedagoga czy/i nauczyciela, by podobnie, jak ma to miejsce w innym zawodzie publicznego zaufania, jakim jest lekarz – przede wszystkim nie szkodzić, nie skrzywdzić wychowywanej czy kształconej jednostki, by nie degradować narodowej kultury, tożsamości wyznaniowej czy ponadczasowych wartości w naszym życiu. Do tego potrzebny jest warsztat rzetelnego i uczciwego badacza, diagnosty, który pedagodzy muszą zdobyć i nieustannie rozwijać przez cały okres swojej aktywności społeczno-zawodowej, misyjnej czy naturalnej w roli rodziców, jeśli chcą trafnie dobierać środki, metody, formy i techniki wychowawczego wpływu /wspierania rozwoju człowieka. Jest to pierwsza tego typu rozprawa w naszym kraju - w porównaniu z podręcznikiem Bolesława Niemierko pt. Diagnostyka edukacyjna (Warszawa 2009) nastawionym wyłącznie na diagnostykę edukacyjną w przestrzeni szkolnej, której autorka ujmuje podstawy teoretyczno–metodologiczne procesu diagnozy pedagogicznej w tak szerokim, kompleksowym i systematycznym ujęciu. Tym większe więc należą się słowa uznania dla Komitetu Nauk Pedagogicznych PAN, że zechciał włączyć do znakomitej serii autorskich monografii publikację, która jest fundamentalna dla pedagogów i nauczycieli, jeśli ich kompetencje są wzbogacone o specyficzną wiedzę i umiejętności poznawania wychowanków/ uczniów w sposób maksymalnie adekwatny do ich osobistych i środowiskowych warunków życia. [...]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37.012 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Leksykon gerontologii / Adam A. Zych. - Wydanie 3. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2017. - 278, [1] strona ; 30 cm.
Leksykon obejmuje łącznie ponad 1 200 haseł rzeczowych, w zdecydowanej większości dotyczących kwestii medycznych, społecznych, ekonomicznych, pedagogicznych, psychologicznych i prawnych - współczesnej gerontologii oraz nauk i dyscyplin z nią współdziałających.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C 613 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Stres w pracy zawodowej nauczyciela / Stanisław Korczyński. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls" ; Dąbrowa Górnicza : Wyższa Szkoła Biznesu, 2014. - 168 stron : ilustracje ; 24 cm.
Czym jest stres? Stałym elementem życia codziennego, od wczesnej młodości – a nawet dziecięctwa – do późnej starości. Ta „światowa epidemia współczesnych czasów”, jak określiło zjawisko ONZ, przypadła w szczególnym udziale nauczycielom jako grupie zawodowej żyjącej w ciągłym stanie podwyższonej gotowości. Stres w pracy nauczyciela płynie z rozmaitych źródeł: psychicznych, umysłowych, emocjonalnych, a nawet fizycznych – sami pedagodzy obserwują jego działanie i zgubne skutki, z którymi zmagają się na co dzień, bez wsparcia ze strony społeczeństwa (co więcej: opinia społeczna, a raczej rządzące nią stereotypy, to kolejny czynnik stresogenny). I chociaż stres zawodowy pedagogów stał się przedmiotem dociekań naukowych już w latach sześćdziesiątych ubiegłego wieku, to polska bibliografia przedmiotu pozostaje wyjątkowo szczupła. Lukę tę znakomicie uzupełnia publikacja Stanisława Korczyńskiego, oparta na przesłankach metodologicznych, wykorzystująca współczesne teorie stresu i badania własne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.942/944.4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Monografia podejmuje problematykę osób z zespołem Downa − trisomią 21 − najczęstszą aberracją chromosomową występującą u człowieka. Życie psychospołeczne tych osób scharakteryzowane jest w niej z uwzględnieniem stanu współczesnej wiedzy, osiągnięć różnych dziedzin nauki, które dotyczą właściwości ich funkcjonowania, a także trudności, których te osoby i ich rodziny doświadczają. Omówione są problemy związane z rozwojem niemowląt i małych dzieci, adolescentów, młodych dorosłych oraz osób starszych. Uwzględnienie szerokiego przedziału wiekowego jest niezwykle istotne z racji wydłużania się czasu życia osób z niepełnosprawnością intelektualną, w tym również z zespołem Downa. Poruszane zagadnienia mają na celu poznanie i zrozumienie osób z zespołem Downa, co bezpośrednio łączy się z podnoszeniem jakości udzielanej im pomocy, jak również z lepszą jakością ich życia oraz ich rodzin – są to kwestie w ostatnim czasie szczególnie żywo dyskutowane.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 616 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Nauce i Praktyce)
W prezentowanej książce przede wszystkim postaramy się uzasadnić tezę, iż współczesna działalność resocjalizacyjna nie powinna być tym, czym jest w chwili obecnej, a więc „narzucaniem” określonych postaw i zachowań na drodze instytucjonalnego, zalegalizowanego administracyjnie przymusu, zakamuflowanego pod pojęciem oddziaływań resocjalizacyjnych. Książka przeznaczona jest dla szerokiego grona czytelników: od studentów nauk społecznych (pedagogiki, prawa, psychologii, socjologii, pracy socjalnej) poczynając poprzez przedstawicieli wymiaru sprawiedliwości (sędziów, kuratorów sądowych, wychowawców zakładów poprawczych i schronisk dla nieletnich, wychowawców w zakładach karnych i aresztach śledczych), pracowników resortu edukacji (pedagogów i psychologów szkolnych, wychowawców placówekwychowawczych, specjalnych, socjoterapeutycznych i resocjalizacyjnych), działaczy i wolontariuszy z organizacji pozarządowych, na pracownikach szeroko rozumianego sektora pomocy społecznej kończąc (pracownicy socjalni, wychowawcy w placówkach socjalizacyjnych, zakładach opiekuńczo-wychowawczych, asystenci rodziny itp.). Przedstawiona pozycja wydawnicza jest próbą przybliżenia uwikłanego w spory teoretyczne i aksjologiczne oblicza współczesnej polskiej pedagogiki resocjalizacyjnej. Przede wszystkim jednak ma za zadanie uporządkowanie jej przestrzeni merytorycznej i wskazanie, w jakim kierunku należy podążać, aby przezwyciężyć kryzys zmiany i osiągać bardziej realne sukcesy resocjalizacyjne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37.013 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prezentowany tom składa się z czterech części. W pierwszej – noszącej tytuł Konteksty teoretyczne – Czytelnicy mogą znaleźć autorskie propozycje dotyczące edukacji małego dziecka. Zwraca się w nich uwagę m.in. na relacje między zaleceniami płynącymi z teorii (czy – szerzej – wiedzy) pedagogicznej, poczynaniami w zakresie polityki oświatowej i praktyką edukacyjną w zakresie kształcenia i wychowania małych dzieci w naszym kraju. Właśnie te relacje w znacznej mierze wyznaczają współcześnie zadowolenie i/lub niezadowolenie z edukacji oraz oddziałują na społeczne oczekiwania wobec poczynań władz oświatowych, nauczycieli, grup społecznych decydujących o kondycji edukacji dzieci. Mają temu służyć również działania Ministerstwa Edukacji Narodowej, które powołało zespół ekspertów do opracowywania nowych podstaw programowych wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Magazyn 63891, 373 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Praca składa się z trzech części. Część pierwsza jest zatytułowana Potrzeby a możliwości małego dziecka, na którą składa się 10 tekstów. W opracowaniu Bożeny Muchackiej, omówiono zagadnienie indywidualnych potrzeb i możliwości dziecka w procesie wychowawczym i edukacyjnym w odniesieniu do opinii współczesnych ekspertów edukacji, którzy podejmują temat wychowania uczestniczącego, sytuują na pierwszym planie zagadnienie dobra wspólnego oraz rozwijanie umiejętności współpracy i współdziałania. Z kolei Gabriela Kapica, Zuzanna Zbróg, Ewa Jędrzejowska i Gabriela Kryk omówiły zagadnienie rozwoju, kształtowania i kształcenia umiejętności czytania i pisania dzieci. Zagadnienie percepcji, recepcji, rozwoju umiejętności matematycznych dzieci
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 373 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 373 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna - Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 373 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Magazyn 63893, 373 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Spis treści: 1. Współczesna szkoła jako "kultura ucząca się". Gabriela Kapica, Szkoła i nauczyciel w organizowaniu środowiska uczenia się młodszych uczniów; Małgorzata Zalewska-Bujak, Szkoła - miejsce rozwoju czy narzędzie reprodukcji struktur społecznych?; Jolanta Bonar, Szkoła jako środowisko blokujące potencjał twórczy uczniów; Simona Hendrychová, Vlastní hodnocení školy; Alena Doušková, Moderné prístupy k hodnoteniu edukačných výsledkov žiakov na primárnom stupni školy. 2. Uczeń w środowisku szkoły - motywy poznawania świata i uczenia się. Celestyna Grzywniak, Diagnozowanie dojrzałości neuropsychologicznej do szkolnego uczenia się dzieci sześcio- i siedmioletnich; Ewa Kochanowska, Emocjonalno-społeczny kontekst procesu uczenia się języka jako narzędzia poznania i komunikacji przez dziecko w wieku wczesnoszkolnym; Agnieszka Dłużniewska, Izabella Kucharczyk, Realizacja idei integracji i edukacji włączającej w procesie wychowania i kształcenia dzieci z uszkodzeniami słuchu i wzroku; Gabriela Piechaczek-Ogierman, Samoocena uczniów związana z wyglądem. 3. Konstruowanie wiedzy w szkole : dotychczasowe doświadczenia, typowe przejawy praktyki, propozycje rozwiązań. Małgorzata Gil, Kształcenie dzieci utalentowanych. Przegląd badań dotyczących praktyki w szkołach kanadyjskich; Karolina Skarbek, Dzieci uzdolnione matematycznie na początku nauki szkolnej; Renata Reclik, Zadania problemowe we wczesnoszkolnej edukacji matematycznej; Ernest Zawada, Aspekty edukacyjne i wychowawcze kształcenia plastycznego dzieci; Maciej Kołodziejski, Aktywne uczenie się muzyki w pedagogice Edwina E. Gordona; Anna Stawecka, Terapeutyczne walory muzyki w aktywizacji dzieci w wieku wczesnoszkolnym. 4. Nauczyciel w środowisku szkoły - nabywanie wiedzy i doświadczenie pedagogiczne. Simoneta Babiaková, Možnosti a výzvy evalvácie učiteľa primárneho vzdelávania; Mariana Cabanová, Diagnostická kompetencia ako súčasť kompetenčného profilu a profesijného štandardu učiteľa; Tatiana Kłosińska, Osiągnięcia twórcze w samoocenie nauczycieli kształcenia wczesnoszkolnego; Elżbieta Marek, Kształcenie nauczycieli wczesnej edukacji - teraźniejszość i przyszłość; Justyna Miko-Giedyk, Przygotowanie nauczycieli do pracy z uczniem w szkole wiejskiej w kontekście wyrównywania szans edukacyjnych; Anna Buła, Znaczenie praktyki dla budowania doświadczenia i wiedzy pedagogicznej u kandydatów do zawodu nauczyciela wczesnej edukacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 373 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej