Nauczanie początkowe
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(46)
Forma i typ
Książki
(43)
Publikacje dydaktyczne
(17)
Publikacje naukowe
(5)
Gry komputerowe
(3)
Poradniki i przewodniki
(3)
Muzyka
(1)
Poezja
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(46)
wypożyczone
(2)
nieokreślona
(2)
Placówka
Biblioteka Główna - Wypożyczalnia
(35)
Oddział dla dzieci- Wypożyczalnia
(8)
Filia Miejska- Wypożyczalnia
(7)
Autor
Ogrodzka-Mazur Ewa
(6)
Szuścik Urszula
(5)
Chromiak Małgorzata
(2)
Klus-Stańska Dorota
(2)
Piekarska Agnieszka
(2)
Zalewska-Bujak Małgorzata
(2)
Adamek Irena
(1)
Balińska Hanna
(1)
Bałachowicz Józefa
(1)
Bierońska Elżbieta
(1)
Bronk Dorota
(1)
Bruchnalski Marcin (1958- )
(1)
Chacia Ewelina
(1)
Chrąściel Katarzyna
(1)
Drop Ewa
(1)
Drygas Elżbieta
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(1)
Dyka Franciszka
(1)
Glej Sandra
(1)
Jakubowicz Anna
(1)
Kiełpińska Iwona
(1)
Kitlińska-Pięta Halina
(1)
Kopaczyńska Iwona
(1)
Kopeć Daniel
(1)
Kopeć Edyta
(1)
Kownacka Maria
(1)
Kościowa Maria
(1)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(1)
Lenartowska Krystyna
(1)
Lewowicki Tadeusz
(1)
Lillard Paula Polk (1931- )
(1)
Magda-Adamowicz Marzenna
(1)
Masłowska Katarzyna
(1)
Maurer Alicja
(1)
Mitrović Mirjana
(1)
Naprawa Renata
(1)
Niewola Dorota
(1)
Niwiński Andrzej
(1)
Oelszlaeger-Kosturek Beata
(1)
Ogrodzińska Teresa
(1)
Oleksy Jadwiga
(1)
Paždjerski Dušan-Vladislav
(1)
Polański Edward
(1)
Prasowska-Zeidler Barbara
(1)
Puślecki Władysław
(1)
Rodziewicz Joanna
(1)
Szafrańska-Gajdzica Anna
(1)
Szatan Ewa
(1)
Szczepska-Pustkowska Maria
(1)
Szymańska Maria Alicja
(1)
Słyszowa Stefania
(1)
Tanajewska Alicja
(1)
Winczewski Piotr
(1)
Więckowski Ryszard
(1)
Wąsiński Arkadiusz (1970- )
(1)
Włooch Stanisław
(1)
Zakrzewska Barbara
(1)
Łuczak Bogumiła
(1)
Śmietanka-Combik Elżbieta
(1)
Śnieżkowska-Bielak Elżbieta (1947- )
(1)
Świętek Wacława
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(25)
2000 - 2009
(10)
1990 - 1999
(7)
1980 - 1989
(3)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(19)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(45)
Język
polski
(43)
Odbiorca
Nauczyciele nauczania początkowego
(6)
Studenci
(4)
Rodzice
(3)
0-5 lat
(2)
6-8 lat
(2)
Dzieci
(2)
Nauczyciele
(2)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Logopedzi
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Kobieta
(1352)
Opowiadanie dziecięce polskie
(1271)
Polska
(1039)
Powieść młodzieżowa polska
(985)
Rodzina
(855)
Nauczanie początkowe
(-)
Przyjaźń
(842)
Miłość
(777)
Inwestycje
(687)
Literatura polska
(609)
Tajemnica
(583)
Nastolatki
(560)
Śledztwo i dochodzenie
(558)
Pamiętniki polskie
(536)
Przestępczość
(509)
Zabójstwo
(498)
Wywiad
(466)
Relacje międzyludzkie
(445)
Poezja dziecięca polska
(432)
Zwierzęta
(427)
Opowiadanie polskie
(406)
Jubileusz
(405)
Poezja regionalna
(399)
Dziewczęta
(398)
Rodzeństwo
(387)
Sekrety rodzinne
(370)
II wojna światowa (1939-1945)
(357)
Historia
(313)
Wydawnictwa popularne
(301)
Powieść dziecięca polska
(296)
Wojna 1939-1945 r.
(291)
Służba zdrowia
(290)
Policjanci
(289)
Uczucia
(289)
Drogi
(284)
Dzieci
(275)
Muzyka
(270)
Małżeństwo
(269)
Boże Narodzenie
(264)
Wydawnictwa dla dzieci
(255)
Język polski
(254)
Żydzi
(250)
Dziecko
(246)
Opowiadanie dziecięce amerykańskie
(243)
Biografie
(238)
Powieść młodzieżowa angielska
(231)
Uczniowie
(230)
Życie codzienne
(230)
Psy
(224)
Osoby zaginione
(219)
Literatura
(216)
Opowiadanie dziecięce angielskie
(213)
Ludzie a zwierzęta
(209)
Droga
(205)
Trudne sytuacje życiowe
(203)
Władcy
(202)
Powieść dziecięca angielska
(200)
Uprowadzenie
(200)
Matki i córki
(196)
Chłopcy
(195)
Wojsko
(194)
Wychowanie w rodzinie
(194)
Remont
(193)
Magia
(192)
Arystokracja
(190)
Koncert
(189)
Publicystyka polska
(187)
Relacja romantyczna
(183)
Kultura
(178)
Wakacje
(177)
Biblioteka Publiczna im. J. Iwaszkiewicza w Sępólnie Krajeńskim
(176)
Kradzież
(176)
Poezja
(175)
Sztuka
(175)
Podróże
(174)
Prawo
(173)
Poszukiwania zaginionych
(172)
Wychowanie
(167)
Dziennikarze
(166)
Przestępczość zorganizowana
(166)
Wieś
(166)
Piłka nożna
(161)
Wybory życiowe
(160)
Zdrada
(160)
Pisarze polscy
(153)
Powieść młodzieżowa niemiecka
(152)
Ochrona środowiska
(151)
Koty
(149)
Urząd Miejski w Sępólnie Krajeńskim
(148)
PRL
(146)
Warszawa
(146)
Dojrzewanie
(145)
Wypadek
(145)
Seryjni zabójcy
(143)
Filozofia
(142)
Zemsta
(142)
Zakochanie
(140)
Rolnictwo
(136)
Młodzież
(135)
Wystawa
(135)
Turystyka
(133)
Temat: czas
2001-
(4)
Temat: miejsce
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Gatunek
Podręcznik
(8)
Ćwiczenia i zadania do nauczania początkowego
(5)
Gry komputerowe
(3)
Podręczniki akademickie
(3)
Opracowanie
(2)
Poradnik
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Materiały pomocnicze
(1)
Monografia
(1)
Pieśń i piosenka
(1)
Poradniki
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Scenariusz
(1)
Wiersze
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(19)
Psychologia
(2)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
46 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Część teoretyczna tego opracowania ma na celu przybliżenie nauczycielom, logopedom, a także rodzicom pojęcia świadomości fonologicznej i jej znaczenia w opanowaniu umiejętności czytania i pisania. Wyjaśnia ona pojęcia słuchu fonematycznego, będącego podstawą opanowania języka mówionego. Program ten ma za zadanie ułatwić dzieciom uzmysłowienie sobie fonologicznej podzielności słów oraz osiągnięcie umiejętności reprezentowania dźwięków mowy za pomocą liter alfabetu. Jest on przeznaczony do pracy z dziećmi od 3 roku życia. Polecany jest dla nauczycieli nauczania przedszkolnego i wczesnoszkolnego, ale również logopedów, pedagogów szkolnych, psychologów, rodziców i studentów. Zawiera przykładowy wykaz literatury dziecięcej, który pomoże rodzicom i nauczycielom wprowadzić dzieci w świat dźwięków mowy poprzez organizowanie proponowanych zabaw słownych. Materiał słowny podręcznika sprzyja koncentrowaniu uwagi dzieci na formie dźwiękowej słów. Ćwiczenia z rymami koncentrują uwagę dziecka na dźwiękach rymujących się słów, uczą rozpoznawania rymów oraz ich tworzenia. "Zabawy z rymami" kształtują i rozwijają wrażliwość dzieci na ogólnie ujmowane różnice i podobieństwa fonologiczne w toku interakcji z nauczycielem i grupą dzieci. "Głoski rozpoczynające i kończące słowa" stanowią zestaw ćwiczeń ułatwiający przejście od umiejętności wyodrębniania cząstek wewnątrzsylabowych (rymów, aliteracji) do rozpoznawania fonemów. "Głoska a litera" poświęcona jest kształtowaniu umiejętności podziału słów na głoski oraz łączeniu głosek w słowa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 373 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Mała Psychologia : edukacja - wsparcie - zabawa)
Na okł.: Ściąga dla rodzica, czyli wszystko, o czym powinieneś pamiętać! Pierwszy dzień w szkole ; Nauka i rozwój ; Czas wolny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla dzieci- Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Poradniki dla rodziców (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zabawy integracyjne i nie tylko / Dorota Niewola. - Wydanie 2. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2013. - 149 stron : ilustracje ; 18 cm.
Pracując z dziećmi wielokrotnie miałam okazję obserwować, jak zabawa potrafi je rozweselić. Ale poprawa nastroju i wprowadzenie szczególnej atmosfery to tylko jedna z jej zalet. Dobrze dobrana i przeprowadzona zabawa daje szansę każdemu dziecku na uczestnictwo we wspólnym działaniu. Kształtuje więzi grupowe i odpowiednie relacje pomiędzy jej uczestnikami. Integruje zespół. Pomaga w pokonaniu dziecięcych lęków i barier. Podałam tylko niektóre z celów zabawy, wyliczać bowiem można ich dużo. Dlatego pod każdą proponowaną zabawą podałam, czemu służy. W codziennej pracy z dziećmi warto pamiętać, by mieć w zapasie kilka zabaw. Oddając książkę do rąk czytelnika życzę, aby wszystkie zamierzenia zostały podczas zabaw osiągnięte.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 793/794 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Abecadło znad Nilu / Andrzej Niwiński ; il. Andrzej Niwiński. - Warszawa : Pro-Egipt, 2008. - 68 s. : il. kolor. ; 24 cm.
(Starożytny Egipt dla Dzieci)
Tzw. Seria z Okiem Horusa
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla dzieci- Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Starożytne Cywilizacje (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 373 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 373 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prezentowany tom składa się z czterech części. W pierwszej – noszącej tytuł Konteksty teoretyczne – Czytelnicy mogą znaleźć autorskie propozycje dotyczące edukacji małego dziecka. Zwraca się w nich uwagę m.in. na relacje między zaleceniami płynącymi z teorii (czy – szerzej – wiedzy) pedagogicznej, poczynaniami w zakresie polityki oświatowej i praktyką edukacyjną w zakresie kształcenia i wychowania małych dzieci w naszym kraju. Właśnie te relacje w znacznej mierze wyznaczają współcześnie zadowolenie i/lub niezadowolenie z edukacji oraz oddziałują na społeczne oczekiwania wobec poczynań władz oświatowych, nauczycieli, grup społecznych decydujących o kondycji edukacji dzieci. Mają temu służyć również działania Ministerstwa Edukacji Narodowej, które powołało zespół ekspertów do opracowywania nowych podstaw programowych wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Magazyn 63891, 373 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Praca składa się z trzech części. Część pierwsza jest zatytułowana Potrzeby a możliwości małego dziecka, na którą składa się 10 tekstów. W opracowaniu Bożeny Muchackiej, omówiono zagadnienie indywidualnych potrzeb i możliwości dziecka w procesie wychowawczym i edukacyjnym w odniesieniu do opinii współczesnych ekspertów edukacji, którzy podejmują temat wychowania uczestniczącego, sytuują na pierwszym planie zagadnienie dobra wspólnego oraz rozwijanie umiejętności współpracy i współdziałania. Z kolei Gabriela Kapica, Zuzanna Zbróg, Ewa Jędrzejowska i Gabriela Kryk omówiły zagadnienie rozwoju, kształtowania i kształcenia umiejętności czytania i pisania dzieci. Zagadnienie percepcji, recepcji, rozwoju umiejętności matematycznych dzieci
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 373 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Magazyn 63893, 373 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 373 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna - Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 373 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 373 (1 egz.)
Książka
W koszyku
O ciekawskim kotku/ [Agnieszka Piekarska ; ilustracje Edyta i Daniel Kopeć]. - Wydanie 3. - Kraków : Wydawnictwo Epideixis, 2018. - 31 stron : ilustarcje kolorowe ; 24 cm.
(PUS. Czytanie ze Zrozumieniem ; 3)
Opis wg okładki.
Czytanie ze zrozumieniem 3. O ciekawskim kotku to książeczka należąca do serii tytułów PUS, których celem jest ćwiczenie przez dzieci czytania ze zrozumieniem. Adresowana jest do dzieci w młodszych klasach szkoły podstawowej. Zawarte w niej zagadki i zadania pomagają ćwiczyć znajomość zasad ortografii i gramatyki języka polskiego. Kolejne ćwiczenia opierają się na wybranych z tekstu wyrazach, za pomocą których dziecko utrwala poprawną pisownię. Inne pozwalają wprowadzać pojęcia części mowy i dostrzegać różnice między nimi. W książeczce Czytanie ze zrozumieniem 3. O ciekawskim kotku pojawiają się również zadania z synonimami i antonimami, dzięki czemu dziecko nie tylko potrafi je wskazać, ale również wzbogaca zasób swojego słownictwa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 373 (1 egz.)
Książka
W koszyku
O szarym motylku / [Agnieszka Piekarska ; ilustracje Marcin Bruchnalski]. - Wydanie 3. - Kraków : Wydawnictwo Epideixis, 2019. - 31 s.tron : ilustarcje kolorowe ; 24 cm.
(PUS. Czytanie ze Zrozumieniem ; 2)
Opis wg okł.
Książeczka Czytanie ze zrozumieniem 2. O szarym motylku należy do serii tytułów PUS, których celem jest ćwiczenie czytania ze zrozumieniem. Adresowana jest ona do dzieci w młodszych klasach szkoły podstawowej. Umiejętność czytania ze zrozumieniem nabyta w pierwszych latach nauki jest bardzo ważna i niezbędna na wyższych poziomach edukacji. Kształtowanie tej umiejętności to podstawa, która otwiera przed dzieckiem możliwości dalszego systematycznego i skutecznego uczenia się i pogłębiania wiedzy. Istotą czytania jest zrozumienie treści poprzez analizę znaczenia poszczególnych słów, wyrażeń i zdań. Dziecko potrafiące czytać ze zrozumieniem umie wyodrębnić główną myśl tekstu, wskazać bohaterów oraz prawidłową kolejność wydarzeń. Takie dziecko szybciej i lepiej się uczy, chętnie przyswaja nowe informacje i umie je wykorzystywać.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 373 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 373 (1 egz.)
Książka
Muzyka
CD
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 373 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 373 (1 egz.)
Filia Miejska- Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Mówię wyraźnie / Elżbieta Śnieżkowska-Bielak. - Kraków : Impuls, copyright 2008. - 109, [1] stron : ilustracje ; 24 cm.
Moim zamysłem było napisanie tekstów logopedycznych pomocnych w pracy z małymi dziećmi. W rezultacie powstał zbiór wierszyków o każdej głosce, włącznie z rozróżnieniem zapisu ortograficznego, np. u – ó, h – ch, ż – rz, a także głosek zmiękczonych, np. pi, bi, li itd. Myślę, że dzięki temu nauczyciele nauczania początkowego będą mogli wykorzystywać te wierszyki jako pomoc przy wprowadzaniu kolejnych literek, a logopedzi jako narzędzie pomocne w ćwiczeniach wymowy. Wierszyki mają tę zaletę, że w większości są krótkie, rytmiczne, a ich tematyka wiąże się z życiem dziecka, jego wyobraźnią, otwartością na przyrodę oraz naturalną skłonnością do fantazji. Dlatego też wiele tekstów ma charakter minibajeczek.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 373 (1 egz.)
Oddział dla dzieci- Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Językoznawstwo (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nauka czytania od A do Z metodą sylabową / Alicja Tanajewska, Iwona Kiełpińska, Renata Naprawa. - Wydanie 2 - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2016 ; 2018 - 215 stron : ilustracje kolorowe ; 30 cm.
Publikacja stanowi cenną pomoc wspomagającą naukę czytania. Wspiera ten proces i może być wykorzystywana zarówno samodzielnie, jak również z każdym zestawem podręczników dla uczniów klasy 1. W książce zastosowano kolejność wprowadzania liter zgodnie z zasadą stopniowania trudności. Dwuznaki, trójznaki oraz głoski zapisywane w dwojaki sposób występują tak jak w elementarzu, czyli po zapoznaniu uczniów ze wszystkimi literami, które pisze się zgodnie z zasadą fonetyczną. Przy analizie i syntezie wprowadzono również sylabę jako ogniwo pośrednie między wyrazem a głoską, które ma za zadanie rozszerzenie tak zwanego pola czytania. Teksty do czytania zawierają nowo poznaną literę oraz litery wprowadzone wcześniej.Publikacja stanowi cenną pomoc wspomagającą naukę czytania. Wspiera ten proces i może być wykorzystywana zarówno samodzielnie, jak również z każdym zestawem podręczników dla uczniów klasy 1. W książce zastosowano kolejność wprowadzania liter zgodnie z zasadą stopniowania trudności. Dwuznaki, trójznaki oraz głoski zapisywane w dwojaki sposób występują tak jak w elementarzu, czyli po zapoznaniu uczniów ze wszystkimi literami, które pisze się zgodnie z zasadą fonetyczną. Przy analizie i syntezie wprowadzono również sylabę jako ogniwo pośrednie między wyrazem a głoską, które ma za zadanie rozszerzenie tak zwanego pola czytania. Teksty do czytania zawierają nowo poznaną literę oraz litery wprowadzone wcześniej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Magazyn 71146, 373 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej